Danskerne invaderer Comic Con i 2016?

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Besvar
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Danskerne invaderer Comic Con i 2016?

Indlæg af Karl-E. »

Inspireret af Henriks fine rapporter fra diverse Comic Cons i USA, overvejer jeg om det ikke var noget man skulle prøve mindst én gang i sit liv.

Jeg synes bare at det er nærmest uoverskueligt hvorledes en sådan tur skal strikkes sammen.
- Har overvejet NY, men Henrik anbefaler Baltimore. Begge steder er i top m.h.t. de signerende gæster, hvor der er taget fra "de øverste hylder" hvis man, som jeg, er interesseret i amerikanske udgivelser.

Hvordan er stemningen? Er der nogen her der kunne tænke sig at der blev lavet en samlet tur i efteråret 2016?

Henrik har absolut ikke lovet noget, men hvis vi kunne trække på hans ekspertise, eller endnu bedre, kunne få ham til at være "tour-guide" (og læsse så meget planlægningsarbejde som muligt over på ham :? :wink: )...........

Hvad tænker I?
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Danskerne invaderer Comic Con i 2016?

Indlæg af Frank Madsen »

Danske Tegneserieskabere sender en god håndfuld danske tegnere af sted til efterårets NYCC. Skal nok poste fotos og indtryk fra begivenheden, når vi når så langt. :-)
61xwxBFYrHL._SY498_BO1,204,203,200_[1].jpg
61xwxBFYrHL._SY498_BO1,204,203,200_[1].jpg (64.54 KiB) Vist 3814 gange
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Danskerne invaderer Comic Con i 2016?

Indlæg af Karl-E. »

Frank Madsen skrev:Danske Tegneserieskabere sender en god håndfuld danske tegnere af sted til efterårets NYCC. Skal nok poste fotos og indtryk fra begivenheden, når vi når så langt. :-)
Jamen det er da fint nok, det er bare ikke det jeg spør' om. :roll:

Jeg snakker "2016-ikke-fradragsberettiget-fan-nørde-tur" for almindeligt dødelige 8)
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Danskerne invaderer Comic Con i 2016?

Indlæg af Frank Madsen »

Karl-E. skrev:Jamen det er da fint nok, det er bare ikke det jeg spør' om. :roll:
Det KUNNE jo være, du eller andre dødelige kunne fristes til en tur i 2015. Det var såmænd bare det.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: Danskerne invaderer Comic Con i 2016?

Indlæg af Henrik Andreasen »

Problemet med New York 2015 er, at 4 dages adgangsbillet er udsolgt for længe siden, så man skal købe 4 enkelt billetter (hvis alle dage stadigvæk kan fås - har ikke kontrolleret), hvilket gør at man skal vente i en lang kø hver dag for at få sin adgangsbillet vekslet til et adgangskilt.

Baltimore derimod har jeg aldrig oplevet at være udsolgt, selvom messen har vokset en del de sidste 4-5 år. Deres gæsteliste er også altid ganske imponerende (og jeg er på mange messer og bliver sjældent imponeret).

Ud over det har Baltimore messen også haft Harvey Awards de sidste mange år, hvilket kan sammenlignes med film industriens Golden Globe. Et rigtigt fint arrangement. Se mere her:

http://www.harveyawards.org/

Ud over det ligger Geppi's tegneseriemuseum lige ved siden af messe centret og er også et besøg værd. Har selv været forbi 2 gange. De rotere hvad de udstiller, men de gange jeg har været forbi har jeg bl.a. set en Prince Valiant original (de er store!), samt 9.2/9.4 eks. af Action Comics#1 og Detective Comics#27. Ikke noget man ser hver dag. Se mere her:

http://www.geppismuseum.com/Home/7/1/52 ... leID=69010

Men det vigtigste er selvfølgelig alle de gæster som kommer på Baltimore messen. Se alle dem som er annonceret indtil videre her:

http://baltimorecomiccon.com/guests/

Men New York er selvfølgelig New York, og der kan Baltimore som by ikke følge med, men på tegneseriesiden kan de nu godt give storebror konkurrence.

Skulle der være andre end Karl-Erik som er parat til at tage springet og booke en tur skal jeg gerne hjælpe så meget som muligt.

Mvh.

Henrik Andreasen
Besvar