Kijara udkommer 25. februar

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Besvar
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Kijara udkommer 25. februar

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Nå, jeg har godt nok ikke været særlig aktiv på det her forum i lang tid, men min tid har bare ikke rigtig været til at farte for meget rundt på internettet.
Jeg var jo ellers i lang tid meget aktiv med posts omkring mit projekt med at skabe en ny dansk albumserie, så det fortjener da en opdatering, nu jeg endelig er blevet færdig med første album.

Det er nok det der episke-saga-projekt, som man ofte ikke får ført ud i livet, og jeg har da også lagt øre til mange (venligt mente) kommentarer om, at det var for stort og for ambitiøst og ikke ville lykkes. Og ja, fire børn, fuldtidsarbejde og så tegneprojekter har da bestemt også trukket projektet i langdrag. Men heldigvis er jeg bare mere stædig end de fleste :wink:

Kijara har kostet mange timer og meget hårdt arbejde, men det har været ren passion, og derfor også en fornøjelse. Jeg startede faktisk med de første grundsten til figurer og plot helt tilbage i 2006. Og nu bliver første album udgivet gennem det nystartede forlag Comic Factory, og filerne er sendt til tryk, så det skulle nå retur til Copenhagen Comics d. 25. februar, hvor man så kan anskaffe sig det med signering og det hele :)

Det er det første album i en længere række. Det store plot til hele serien er skrevet ned, og manus til de næste 2 album er 100% færdigt, så det er bare at tegne derudaf. Pt. er jeg 16 sider inde i nummer to - albummene ligger på ca. 80 sider pr. stk inklusive "skitsebogs-gallerier" bag i.
Genremæssigt er vi mest ovre i underholdning, måske lidt krimi-agtigt med et strejf af sci-fi. Folk, der skyder og slås, i hvert fald :mrgreen:
Men jeg har også brugt min baggrund i psykologi til at forsøge at skabe nogle levende og sammenhængende figurer, så et stort fokus for serien er deres udvikling over tid.

Jeg håber i hvert fald, at læserne vil være underholdt, og jeg håber også at holde bare lidt liv i en genre af tegneseriemediet, som efterhånden er meget smal i Danmark.
Vedhæftede filer
K1_forside_72dpi.jpg
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara udkommer 25. februar

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Beskrivelsen/bagsideteksten lyder således:

Kijara-serien finder sted i Union City, hovedstaden i en samlet Europæisk Union, hvor kontrolleret genetisk modifikation af mennesker er hverdag, og hvor uønskede borgere marginaliseres og fratages alle rettigheder.

Overløber er seriens første album. Kijara og hendes tre brødre, coyoterne, er en del af den kriminelle organisation Klanen - de fire søskende står udenfor samfundet, da de er ulovligt genetisk modificerede med DNA fra dyr.
Klanen ligger i konstant konflikt med politiorganisationen PURGE, en specialenhed der tager sig af kriminalitet relateret til de illegale GMI’er - genetisk modificerede individer.

Da et sammenstød mellem de to organisationer går grueligt galt for Kijara, tvinges hun til at vælge retningen i sit liv.


Flere album i serien:

Kijara 2 - Flugten fra Klanen (under udarbejdelse)
Kijara 3 - Naids hemmelighed (under udarbejdelse)
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Kijara udkommer 25. februar

Indlæg af D@niel »

Spændende, held og lykke, jeg læste de første 10 sider på http://www.kijara.com/ og jeg vil gerne læse mere, så første album skal jeg nok købe. Jeg går ud fra, at der både kommer en dansk og en engelsk version, da der findes billeder af begge forsider. Er de begge klar til Copenhagen Comics? Jeg kan se, at du tegner på A2 papir, men vil du også afsløre formatet på udgivelsen?
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara udkommer 25. februar

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Arg - sorry! Jeg logger ikke på her så ofte mere... og så havde heg glemt, at jeg havde postet :?

Jo, den kom ud til Copenhagen Comics. Og formatet er 20X28 cm. Jeg er gået efter lidt mindre end de store album, så det er lidt mere handy, men ikke så småt som amerikansk TPB format, da jeg rigtig nok tegner på A2 og ret detaljeret :)

Jeg håber på en engelsk-sproget version, men jeg skal finde forlag til det. Tegneseriemarkedet i DK er jo ikke så stort, så det kunne være godt at få udvidet lidt ved at have tegneserien på andre sprog.

Hvis du ikke allerede har scoret et eksemplar, så kan første album købes her: http://www.comicfactory.dk/produkt/italienske-byer/

Linket siger godt nok "Italienske byer" - I have no idea why :roll: det er i hvert fald link til at købe Kijara fra forlaget.
Jeg signerer også snart i Fantask, men jeg har ikke fået dato endnu :)
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Kijara udkommer 25. februar

Indlæg af D@niel »

Ja, fint format. Jeg frygtede noget småtteri format, så man lige kunne stikke den i lommen. Men størrelsen er perfekt. Jeg har købt den, jeg har oven i købet læst den. Den er go. Der er alt muligt med; en seriøs klassekamp, en yderst suspekt bar, telepater og der er flere, der mister livet. Jeg har tidligere i aften flere gange talt om smølferne og saftsuseme om ikke man også i dette svær-fremtid-for-menneskeheden-univers husker smølferne. Det varmer, at stor kunst stadig huskes. Så ser alting slet ikke så sort ud :lol:
Vedhæftede filer
overløber.jpg
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kijara udkommer 25. februar

Indlæg af Tatiana Goldberg »

D@niel skrev:Ja, fint format. Jeg frygtede noget småtteri format, så man lige kunne stikke den i lommen. Men størrelsen er perfekt. Jeg har købt den, jeg har oven i købet læst den. Den er go. Der er alt muligt med; en seriøs klassekamp, en yderst suspekt bar, telepater og der er flere, der mister livet. Jeg har tidligere i aften flere gange talt om smølferne og saftsuseme om ikke man også i dette svær-fremtid-for-menneskeheden-univers husker smølferne. Det varmer, at stor kunst stadig huskes. Så ser alting slet ikke så sort ud :lol:
Hov! Nårh ja, jeg havde postet i debatforummet! Hvad står der? Marts? Æh... nå men ... bedre med sent svar end aldrig? :oops: :lol:

Jeg er glad for, at du kunne lide den - formatet er lidt mindre end europæisk men større end amerikansk trade. Jeg synes, at det klassiske europæiske almumformat bliver lige uhandy nok, men er også bevidst om, at jeg tegner meget detaljeret og med meget snak, så det må ikke blive ret meget mindre end A4.

Og Yes! Smølferne :mrgreen: Jeg elsker at putte små referencer ind til ting, jeg kan lide. Så smølferne blev nødt til at eksistere i det univers her :wink:
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Kijara udkommer 25. februar

Indlæg af D@niel »

Tatiana Goldberg skrev:Hov! Nårh ja, jeg havde postet i debatforummet! Hvad står der? Marts? Æh... nå men ... bedre med sent svar end aldrig? :oops: :lol:
Absolut. Vi er meget tålmodige mennesker herinde. No worries :)
Besvar