Børnenes tegneseriedag - Bornholms første tegneseriefestival

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Børnenes tegneseriedag - Bornholms første tegneseriefest

Indlæg af Berti Stravonsky »

Bornholms Tidende var der. TV2 Bornholm var der. Vi var der, og sammen med os en række forældre og deres unger.

Tilløbsstykket var klart Thierry Capezzones workshop, men også troldehyggetegning med Bjørk trak fulde huse. Der var kaffe, kager, juice og saftevand, og det var en fest. Festligt var også at overrække hvert eneste barn en gave. De blev simpelthen så glade og overvældede.

1000 tak til Thierry for indsatsen. 1000 tak til Steffen Gerdes for Anders Andudstillingen. Tak til biblioteket for at være med og levere en fabelagtig arbejdsindsats. Pisselækkert at opleve ungernes glæde og forældrenes smil. Vi gjorde det sgu. Vi fik sat Bornholm på tegneseriekortet og jeg fik personligt så mange hilsner og thumbs up, qua mine tegneserieanmeldelser i de lokale aviser.

For satan da. Kæmpetak og økys til forlag og tegnere for jeres bidrag. I er dælme go'e.

Hovedpræmierne er endnu ikke uddelt. Der var nemlig tegnekonkurrencer og find på titler-konkurrencer og troldetegningekonkurrencer. Der kommer Milton, Rehr og Søren Maarbjergtegningerne i spil, foruden et væld af bøger. Vi modtog mange svartaloner, og tanken er, at alle børn i dag fik et et andet med hjem, så vil alle de børn, som svarede på konkurrencerne, modtage en ekstra præmie.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Børnenes tegneseriedag - Bornholms første tegneseriefest

Indlæg af Berti Stravonsky »

Vi er glade, os der var en del af kræfterne bag Børnenes tegneseriedag. Glade og trætte.

Og vi har allerede talt om fremtiden. Det kunne være fedt at have en fast event, hvor fokus er tegneserier og børn.

Nu drømmer jeg. Billederne nedenfor er fra Green Solution House i Rønne, og det kunne være topnice hvis forfattere, tegnere, os bag og i maskinrummet, børnene, pressen, forlagene og hvem der ellers kunne tænke sig det, at vi afholdt vores årlige (eller hver andet år) på Green Solution House.
greensolutionhouse1cc.jpg
5_20146111515.jpg
5_20146111515.jpg (49.17 KiB) Vist 2525 gange
c.jpg
cc.jpg
GSH-center-hall-1.jpg
n.jpg
n.jpg (43.32 KiB) Vist 2525 gange
Drømme er jo gratis. Alt andet koster. Gode råd til sponsorering, planlægning i stort og småt, så vi ikke rammer andre arrangementer, to-do lister, hvem er go'e at samarbejde med og den slags. En masse spørgsmål har jeg.

Så ved du noget, eller har gode råd, så skriv eller ring. Skibet er søsat. Det hedder M/S Tegneserier Bornholm...
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Børnenes tegneseriedag - Bornholms første tegneseriefest

Indlæg af Gimli »

Tillykke. Det lader til at have været en super dag. Jeg er langt mere optimistisk på mediets vegne end jeg var for bare 2-3 år siden. Zoom har vist, at der er nye læsere. Og dage som den du har lavet her Berti er lige det der skal til for at få flere børn til at stoppe op og kigge, næste gang de kommer forbi en tegneserie.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Børnenes tegneseriedag - Bornholms første tegneseriefest

Indlæg af Berti Stravonsky »

Åh tak, Gimli.

Det var nu lidt nervepirrende. Jeg frygtede, at der kom en lille håndfuld, og havde det helt dårligt over at have bebyrdet både biblioteket, forlagene, tegnerne mm. for næsten ingenting.

Men heldigvis kom der folk. Jeg ved ikke helt hvor mange. Men jeg nåede da at få sved på panden. Jeg havde verdens lækreste job. Jeg skulle være julemand og give tegneserier og tegneserieguf til ungerne. Det var fedt.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Børnenes tegneseriedag - Bornholms første tegneseriefest

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Gimli skrev:Zoom har vist, at der er nye læsere.
Du mener formentlig nye gamle læsere? Eller gamle nye læsere?

Men tillykke til dig, Berti. Den slags initiativer bør påskønnes langt mere, end det er givet. Godt gået!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Børnenes tegneseriedag - Bornholms første tegneseriefest

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev:
Gimli skrev:Zoom har vist, at der er nye læsere.
Du mener formentlig nye gamle læsere? Eller gamle nye læsere?

Men tillykke til dig, Berti. Den slags initiativer bør påskønnes langt mere, end det er givet. Godt gået!
Zoom påstår jo selv at de får nye unge læsere.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Børnenes tegneseriedag - Bornholms første tegneseriefest

Indlæg af Berti Stravonsky »

Uanset om det er nye gamle læsere eller nye nye læsere, så er det positivt.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Børnenes tegneseriedag - Bornholms første tegneseriefest

Indlæg af Robin »

Også tillykke herfra, gamle svinger. Krølle-Bølle styrer!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Børnenes tegneseriedag - Bornholms første tegneseriefest

Indlæg af Berti Stravonsky »

Carsten efterlyste i en anden tråd, at vi kunne skrive om årets tegneserieoplevelser. Jeg har lige genset alle billederne, og denne dag, hvor jeg var medarrangør og glad tegneseriegiver til alle børnene, må være den største for mig i år.

Tak igen til alle der bidrog.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Børnenes tegneseriedag - Bornholms første tegneseriefest

Indlæg af Gimli »

Det kan jeg virkelig godt forstå Berti. Håber der bliver mulighed for flere af den slags dage i fremtiden.
Besvar