Fyn er fin - Svendborg Graphic

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Fyn er fin - Svendborg Graphic

Indlæg af Berti Stravonsky »

Udklipddd.JPG
83356524_10158147477748255_2909969346677702656_o.jpg
Dave McKean, Henrik Rehr, Lorenzo Mattotti, Tuomas Korpi, Sussi Bech, Rune Ryberg...

Og meget meget flere og mere...
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: Fyn er fin - Svendborg Graphic

Indlæg af Henrik Andreasen »

Hej

Er lige kommet hjem fra at have været i Svendborg på tegneseriefestival her i weekenden. Det var en ganske hyggelig festival og absolut turen værd. Det skal dog siges, at havde de ikke haft Dave McKean og Lorenzo Mattotti som deres hovednavne er jeg ikke sikker på at jeg var taget derhen. Men det gjorde jeg og havde en rigtig god weekend.

Alt foregik meget afslappet, og de foredrag som var udsolgte (fuldt booket) på nettet, fik man samlet nogle ekstra stole sammen til, så jeg ikke tror at der var nogen som gik forgæves. Var selv til 4 foredrag/events, samt en enkelt signering om søndagen (den eneste officielle de havde), og de var alle interessante og godt besøgte.

Man bør dog kigge på lidt flere signerings steder/muligheder for de indbudte gæster, samt nogle flere muligheder for at købe gæsternes ting. Selvom de havde et fint udvalg af Dave McKean's ting, som biblioteks personalet hjalp med at sælge (købte selv et par tegneserier - YAY!), kunne det være at fratrække at gæster havde deres egen bod, hvor man kunne møde dem og købe deres ting. Selvom Svendborg vil være en lidt anderledes festival (hvilket de også er), ville denne del måske være noget man skulle overveje at gøre lidt ved/udbygge.

Der var også en ret fin udstilling af Dave McKean, med originaler fra en del af hans forskellige værker. Denne udstilling kan hvis jeg husker rigtigt ses frem til 1. marts?

Håber de fik solgt nok billetter til, at de kommer tilbage med en ny festival igen i 2021 eller 2022.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Fyn er fin - Svendborg Graphic

Indlæg af Frank Madsen »

Sussi og jeg var der om søndagen, hvor Sussi skulle holde workshop fra 12-14 og bagefter signere. Jeg tror, Henrik stod i Dave McKeans kø fra Sussis workshop startede, til Sussi var færdig med at signere. :lol:
DSC_0566.JPG
DSC_0569.JPG
DSC_0571.JPG
DSC_0573.JPG
DSC_0582.JPG
DSC_0585.JPG
DSC_0587.JPG
DSC_0588.JPG
Henrik forklarer Dave McKean, hvordan man holder på en blyant - eller noget.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: Fyn er fin - Svendborg Graphic

Indlæg af Henrik Andreasen »

Selv de bedste kan have brug for hjælp, også Dave :-) Og ja, det blev et langt stykke tid i kø, men det var det helt klart værd!
Besvar