"Helvedes Gab" og "Hjernespind"

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Besvar
Brugeravatar
Henriette Westh
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 198
Tilmeldt: 12. aug 2020, 14:21
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

"Helvedes Gab" og "Hjernespind"

Indlæg af Henriette Westh »

Det lykkedes mig at få trykt "Helvedes Gab" på subskribentordning, således at jeg ikke mistede penge. Tak til alle, der var med til det. :-) Albummet kommer ikke på biblioteket, men Fantask og E-voke har reddet sig nogle få eksemplarer. Jeg overvejer at lave et genoptryk til Art-Bubble i september, men det kommer ganske an på min økonomi.

Derudover er jeg gået i gang med den næste Dorthea-historie, som kommer til at hedde "Hjernespind". Som sædvanlig har jeg ingen synops på forhånd, men indtil videre er der noget galt med Nicky's hjerne. Så må vi se, hvad der kommer ud af det. Her er side 8.

IMG_1773 ll.jpg
__________________________________
http://hw-art.dk/comix.html
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: "Helvedes Gab" og "Hjernespind"

Indlæg af Nøhr »

Herligt at se dig spytte så meget nyt ud. Kudos!
PhilipG
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 94
Tilmeldt: 12. jan 2019, 08:11

Re: "Helvedes Gab" og "Hjernespind"

Indlæg af PhilipG »

Der er en utrolig god dynamik i dine tegninger. Vægten bag hans slag kan virkelig føles!

Du skriver, du tegner uden synops. jeg tænker, det måske er lidt risky (uden dog at have læst de tidligere albums,desværre...) Har du overvejet en manuskriptforfatter, så du kan koncentrere dig om tegningerne?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: "Helvedes Gab" og "Hjernespind"

Indlæg af Berti Stravonsky »

Så nåede Helvedes gab til øen, og vi er meget glade. Især for den dejlige hest, som Ragna er helt pjattet med.

Så meget, faktisk, at hun sagde, at hun gerne vil lære at tegne heste.

1000 tak, H.
Brugeravatar
Henriette Westh
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 198
Tilmeldt: 12. aug 2020, 14:21
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Re: "Helvedes Gab" og "Hjernespind"

Indlæg af Henriette Westh »

Nøhr skrev: 26. maj 2021, 01:32 Herligt at se dig spytte så meget nyt ud. Kudos!
Tak, du. :-)
__________________________________
http://hw-art.dk/comix.html
Brugeravatar
Henriette Westh
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 198
Tilmeldt: 12. aug 2020, 14:21
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Re: "Helvedes Gab" og "Hjernespind"

Indlæg af Henriette Westh »

Tak, Philip.
Jeg tegner uden synops af to grunde: 1. Jeg er virkelig dårlig til at lave synopser og story boards og 2. Jeg tegner tegneserier først og fremmest for at kunne 'læse' min egen historie. Det er meget sjovere, når man ikke ved, hvad der sker, eller hvad det ender med. :-)

Så det bliver jeg nok ved med. ;-) Jeg skal trods alt ikke leve af det her - kun more mig.
PhilipG skrev: 26. maj 2021, 11:00 Der er en utrolig god dynamik i dine tegninger. Vægten bag hans slag kan virkelig føles!

Du skriver, du tegner uden synops. jeg tænker, det måske er lidt risky (uden dog at have læst de tidligere albums,desværre...) Har du overvejet en manuskriptforfatter, så du kan koncentrere dig om tegningerne?
__________________________________
http://hw-art.dk/comix.html
Brugeravatar
Henriette Westh
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 198
Tilmeldt: 12. aug 2020, 14:21
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Re: "Helvedes Gab" og "Hjernespind"

Indlæg af Henriette Westh »

Godt at høre. :-)
Og god fornøjelse til Ragna. Det er smaddersjovt at tegne heste!!! Heste styrer for hårdt! :-D
Berti Stravonsky skrev: 26. maj 2021, 18:52 Så nåede Helvedes gab til øen, og vi er meget glade. Især for den dejlige hest, som Ragna er helt pjattet med.

Så meget, faktisk, at hun sagde, at hun gerne vil lære at tegne heste.

1000 tak, H.
__________________________________
http://hw-art.dk/comix.html
PhilipG
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 94
Tilmeldt: 12. jan 2019, 08:11

Re: "Helvedes Gab" og "Hjernespind"

Indlæg af PhilipG »

Fed hobby:-)
Læste engang, at Franquin jo godt nok plejede at tegne efter andres manuskript men samtidig tegnede ud af alle de tangenter, han fik lyst til. Så du er i fint selskab!
Brugeravatar
Henriette Westh
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 198
Tilmeldt: 12. aug 2020, 14:21
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Re: "Helvedes Gab" og "Hjernespind"

Indlæg af Henriette Westh »

PhilipG skrev: 27. maj 2021, 13:33 Fed hobby:-)
Læste engang, at Franquin jo godt nok plejede at tegne efter andres manuskript men samtidig tegnede ud af alle de tangenter, han fik lyst til. Så du er i fint selskab!
Det må man sige! Der er selvfølgelig den forskel, at mange af Franquins historier blev trykt sidevis i bladet "Spirou" (og må Serielands eksperter rette mig, hvis jeg tager fejl), så der skulle noget på hver side til at holde læseren fangen fra nummer til nummer. Når jeg tegner, er det kun mig selv, der skal holdes fangen. ;-) Du må jo få fat i mine albums og så selv se, hvad du synes.
__________________________________
http://hw-art.dk/comix.html
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: "Helvedes Gab" og "Hjernespind"

Indlæg af Robin »

Det er en FLOT side! Jeg er en af de formastelige, der låner på bibl. Jeg har lige læst første bind, og det er fine sager! Sejt! Det, at du li-ige laver et album, som er det sidste, og så li-ige laver en side, som er så både actionmættet og fartstribe fed, at man MÅ finde ud af hvad, der videre vil ske! Sejt!

,vh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Henriette Westh
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 198
Tilmeldt: 12. aug 2020, 14:21
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Re: "Helvedes Gab" og "Hjernespind"

Indlæg af Henriette Westh »

Tusind tak, Robin. :-)
Håber, du får læst de næste albums også. Men "Helvedes Gab" kan jo desværre ikke fås på biblioteket.
Det bliver forhåbentlig anderledes med "Hjernespind" - vi får se. Til gengæld kan jeg love, at det vil være fuldt af action og fartstriber, uanset hvor det kan fås. ;-)
Robin skrev: 27. maj 2021, 19:41 Det er en FLOT side! Jeg er en af de formastelige, der låner på bibl. Jeg har lige læst første bind, og det er fine sager! Sejt! Det, at du li-ige laver et album, som er det sidste, og så li-ige laver en side, som er så både actionmættet og fartstribe fed, at man MÅ finde ud af hvad, der videre vil ske! Sejt!

,vh.
__________________________________
http://hw-art.dk/comix.html
Besvar