A Celebration of Sydney Jordan torsdag den 21. oktober

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

A Celebration of Sydney Jordan torsdag den 21. oktober

Indlæg af GoogaMooga »

Er du i London torsdag den 21. oktober, skal du begive dig hen til The Cartoon Museum, hvor der er aften-udstilling med Sydney Jordan's "Jeff Hawke" originaler. Måske vil legenden Sydney Jordan også være til stede! https://bookpalace.com/acatalog/SydneyJ ... 211021.jpg
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: A Celebration of Sydney Jordan torsdag den 21. oktober

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Hold da op. Man forstår nok, at det bliver et måske. Manden er tilsyneladende 93 år gammel.

I øvrigt var serien bestemt fermt lavet, men det er alligevel, som om den fremstår temmelig anonymt.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: A Celebration of Sydney Jordan torsdag den 21. oktober

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 20. sep 2021, 00:03 Hold da op. Man forstår nok, at det bliver et måske. Manden er tilsyneladende 93 år gammel.

I øvrigt var serien bestemt fermt lavet, men det er alligevel, som om den fremstår temmelig anonymt.
"Jeff Hawke" regnes for at være verdens bedste science fiction serie, men ja, det er ikke blærede tegninger. Man kan drage en parallel til en dygtig filmklipper; hvis du ikke lægger mærke til klippene, er det den højeste anerkendelse for en klipper, konventionelt set.

(Måske også derfor der ikke er så mange almindeligt kendte navne blandt filmklippere. Jeg kan nævne flere fotografer end klippere, selvom jeg interesserer mig mere for klipning.)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: A Celebration of Sydney Jordan torsdag den 21. oktober

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 20. sep 2021, 00:45"Jeff Hawke" regnes for at være verdens bedste science fiction serie
Virkelig? Hvad er begrundelsen?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: A Celebration of Sydney Jordan torsdag den 21. oktober

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 20. sep 2021, 23:51
GoogaMooga skrev: 20. sep 2021, 00:45"Jeff Hawke" regnes for at være verdens bedste science fiction serie
Virkelig? Hvad er begrundelsen?
Det er bare noget, jeg har læst forskellige steder. Kunne ligeså godt have været "Linda & Valentin", som jeg også har set nævnt i en sådan sammenhæng.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: A Celebration of Sydney Jordan torsdag den 21. oktober

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Alright.

"regnes af nogle" ville have været et mindre ubestrideligt og mere relevant udsagn :wink:
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: A Celebration of Sydney Jordan torsdag den 21. oktober

Indlæg af Antaeus »

Verdens bedste science fiction tegneserie:
Jeff Hawke er god, men der er andre som dukker op i min bevidsthed før Jeff Hawke.

Fx
Linda og Valentin
Blake & Mortimer (her er flere album i kategorien)
Garth (her er en del historier i kategorien)
Weird Science
Og måske også andre, hvis jeg lige får kigget lidt i hjemmebiblioteket.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: A Celebration of Sydney Jordan torsdag den 21. oktober

Indlæg af Mogens »

Carsten Søndergaard skrev: 21. sep 2021, 23:37 Alright.

"regnes af nogle" ville have været et mindre ubestrideligt og mere relevant udsagn :wink:
Der var vist også nogle, der engang kaldte de nye samlebind med Blueberry for ”den sande og hellige udgave” af den berømte tegneserie. :lol: :lol:
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: A Celebration of Sydney Jordan torsdag den 21. oktober

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mogens skrev: 25. sep 2021, 19:04
Carsten Søndergaard skrev: 21. sep 2021, 23:37 Alright.

"regnes af nogle" ville have været et mindre ubestrideligt og mere relevant udsagn :wink:
Der var vist også nogle, der engang kaldte de nye samlebind med Blueberry for ”den sande og hellige udgave” af den berømte tegneserie. :lol: :lol:
Netop, "er blevet kaldt for den sande og hellige udgave - ikke "regnes for den sande og hellige udgave". :wink:
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: A Celebration of Sydney Jordan torsdag den 21. oktober

Indlæg af Mogens »

Ha ha, det kan der være noget om. Jeg mindes bare, at der var ophedede diskussioner om ordlyden af udsagnet eller om hvem, der var kommet med dette statement, så fanskaren stillede spørgmålstegn ved validiteten heraf. :D :D
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: A Celebration of Sydney Jordan torsdag den 21. oktober

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mogens skrev: 25. sep 2021, 20:40 Ha ha, det kan der være noget om. Jeg mindes bare, at der var ophedede diskussioner om ordlyden af udsagnet eller om hvem, der var kommet med dette statement, så fanskaren stillede spørgmålstegn ved validiteten heraf. :D :D
Det er sandt :-)

Men efterfølgende er Cobolts Blueberry-samlebind blev kaldt så meget andet, så det omdiskuterede udsagn behøver ikke at stå alene ;-)

For eksempel

"Jeg lagde 400 kr for mit eksemplar i dag. Fandme en flot udgivelse. Præcis den kvalitet Blueberry fortjener. Alligevel bliver jeg lidt vemodig over at se min gamle kærlighed blive forvandlet til et museumsstykke..."

"1. samlebind var klasseeksemplet på hvordan man bør genudgive klassikere... smukkere og mere konsekvent bliver det næppe. Jeg var ellers i tvivl, om jeg skulle udskifte de gamle samlebind, men de var jammerlige på næsten alle parametre og tåler ingen sammenligning med det arbejde, der her er præsteret. Min varmeste anbefaling til alle med Fart&Tempo i blodet..."

"Siden jeg som 8 årige købte “Manden med Sølvstjernen” hos den lokale købmand i Flakkebjerg for mine lommepenge, har det altid været min farvoritserie. Og jeres samlebind er en sand fornøjelse at sidde med. Både formatet, papirsvalg og indledning er et sandt pletskud, for at blive i terminologien 😉
Tak skal I have Cobolt👍"

"Udgivelsen er fantastisk og jeg er meget glad for den. Specielt elsker jeg beslutningen om at trykke på det matte papir der fremhæver farvelægningen. Lidt vemodig bliver jeg alligevel..."

"Jeg er udelukkende begejstret over endelig at få serien samlet i en udgave som udviser respekt for værket, samt rigtig godt baggrundsmateriale."

"Fantastisk flot og lækker udgivelse. Tak for den."

"Jeg har aldrig før læst serien fra ende til anden og købte derfor bind1. Jeg skal ikke kloge mig på om teksten er bedre oversat eller om farverne er de rigtige. Men det er i al fald en rigtig flot bog med masser af ekstramateriale. Det er tilmed så flot en bog at konen for første gang har fået lyst til at læse en tegneserie. Det er på alle måder en rigtig flot bog."

"tak for papirkvaliteten, som er en fornøjelse. Det matte, mere retroagtige papir passer perfekt, og burde benyttes af alle forlag, der genudgiver de klassiske tegneserier fra 50'erne til 70'erne."

"I mine øjne har den bedste europæiske tegneserie i realistisk stil omsider fået den udgivelse på dansk, som den har fortjent."
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: A Celebration of Sydney Jordan torsdag den 21. oktober

Indlæg af Mogens »

Det må i sandhed være rart at blive bekræftet i, at man udfører et godt stykke arbejde. Det er ikke alle mennesker forundt. :wink:

Jeg kan kun istemme de mange, positive tilkendegivelser, for udgivelserne samler ikke kun historierne og baggrundsmaterialet, men også alle vores minder fra dengang, vi som forhåbningsfulde, bumsede teenagere cyklede rundt til landets mange aktikvariater med vores surtoptjente lommepenge. Det er nostalgi og således historier i dobbelt forstand, samlet som det hører sig: i luksus. :D
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: A Celebration of Sydney Jordan torsdag den 21. oktober

Indlæg af Frank Madsen »

Sjovt som tråde om hvadsomhelst på Serieland har det med at ende i småsnak om Cobolts udgivelser. :lol:
Antaeus skrev: 25. sep 2021, 03:32Verdens bedste science fiction tegneserie:
Jeff Hawke er god, men der er andre som dukker op i min bevidsthed før Jeff Hawke. Fx Linda og Valentin
Ja, Jeff Hawke var da en okay læseoplevelse i "Special Comics" engang, men sammenlignet med "Linda og Valentin" blegner den unægtelig.

Der er lidt mere info om arrangementet her: https://downthetubes.net/?p=130640

Og så eksisterer der en Jeff Hawke fanklub: http://www.jeffhawkeclub.com/fr_join.htm
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar