Kæmpe superheltenyhed fra Marvel/Fahrenheit/Faraos

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Besvar
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Kæmpe superheltenyhed fra Marvel/Fahrenheit/Faraos

Indlæg af Robin »

I nyhedsbrevet fra Forlaget Forlaget "teasers" disse udgivelser senere på året! Her et citat, hvis du ikke er opdateret:

"Spider-Man vender tilbage!
Som hæfte!
Som du måske ved, fylder nabolagets mest venlige superhelt 60 år til november.
Det fejrer vi allerede nu med de første 7 Spider-Man-hæfter OG en gratis udgave (mere om det senere!) af Amazing Fantasy nr. 15, det blad, hvor vores venlige netsvinger debuterede!
Vi forventer, at hæfterne kommer fra tryk om et par uger, og vi holder dig opdateret!"

IMG_1170.JPG

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: Kæmpe superheltenyhed fra Marvel/Fahrenheit/Faraos

Indlæg af Peoples Choice »

En fantastisk nyhed.....forhåbentligt kommer der nogle abonnements ordninger, så man ikke misser nogen.

Måske det sagnomspundne Amazing Spiderman nr. 16 fra 1995, som blev sendt ud til de daværende abonnenter på Marvelklubben...ifølge Michael G. Nielsen....bliver udgivet eller skal vi sige genudgivet.

Under alle omstændigheder et spændende projekt, som jeg håber vil blive modtaget med åbne arme :-)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Kæmpe superheltenyhed fra Marvel/Fahrenheit/Faraos

Indlæg af Antaeus »

Ja, spændende nyhed.
Jeg har dem i den amerikanske omnibus, men god nyhed med blade igen måske det åbner op for flere forlag kigger på at få blade igen.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Kæmpe superheltenyhed fra Marvel/Fahrenheit/Faraos

Indlæg af superboy »

Har alle disse historiene fra før. Men så kan man jo fantasere om at vi er tilbake til 60-tallet og kjøper disse for første gang. Håper at de er trykket på samme papiret som den gang, eller så brister illusjonen. ( den fundamentale retroutgaven)
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Kæmpe superheltenyhed fra Marvel/Fahrenheit/Faraos

Indlæg af Mesterius »

superboy skrev: 14. maj 2022, 19:11 Har alle disse historiene fra før. Men så kan man jo fantasere om at vi er tilbake til 60-tallet og kjøper disse for første gang. Håper at de er trykket på samme papiret som den gang, eller så brister illusjonen. ( den fundamentale retroutgaven)
Du mener nok fundamentalistisk retroutgave, som med Tintin. ;)
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: Kæmpe superheltenyhed fra Marvel/Fahrenheit/Faraos

Indlæg af Peoples Choice »

Så er der mulighed for at forudbestille de nye superhelte-blade https://www.faraos.dk/comics/dkcomics/s ... asy-nr.-15
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Kæmpe superheltenyhed fra Marvel/Fahrenheit/Faraos

Indlæg af Antaeus »

Bladene er desværre slet ikke så lækre som de tidligere blade, de virker lidt billige når man holder dem samt bladrer og det er nok baseret på hvor tynde de er og det papir som er brugt som cover og bagside, det virker ikke som lige så god kvalitet som når man ser de oprindelige blade uden at jeg direkte har kunnet sammenholde dem, det er bare det indtryk jeg havde når jeg stod og bladrede i dem og mærkede og så kvaliteten og jeg fik så også det første Spider-man hæfte med hjem da det var gratis ved køb i Faraos. Jeg så så bl.a. nogle af de gamle amerikanske Marvel blade (lidt forskelligt fra 60'erne og 70'erne), der var en helt usædvanlig lækker glans og udstråling af lækkerhed i de hæfter, det er der slet ikke i de her fra Faraos.

Papiret er i øvrigt mat i de fra Faraos, som i mange tilfælde er godt, men her har jeg ikke sammenlignet med de tidligere om papiret er dårligere eller bedre.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: Kæmpe superheltenyhed fra Marvel/Fahrenheit/Faraos

Indlæg af Peoples Choice »

Jeg har netop hentet min bestilling af alle bladene, og havde modsat antaeus et meget positivt indtryk af bladene af flere årsager....For det første stod jeg nu med 8 helt nytrykte superhelteblade i hænderne for første gang i mange mange år, nok siden Spiderman nr. 408 fra 2010.

Jeg gik straks ind i reolen og sammenlignede dem med abonnementsudgivelserne fra 90'erne fra Marvelklubben og kunne konstatere, at der var et meget større farveudtryk i bladet, mere styrke og glans, men forsat på mat papir, hvilket også er med til at give dem det Goldenage-agtige udtryk.

Jeg bemærkede også til min store tilfredshed, at der trods alt var en enkelt side med redaktionsstof og en opfordring til at genskabe en brevkassekultur i de fremtidige numre....feeeedt tiltag.

Der er jo IKKE noget nyt i disse gamle udgaver af The Amazing Spider-man omgjort til Den Fantaske Spider-man på de nye danske udgaver, og jeg håber at Faraos og Fahrenheit har skudt gang i en ny bladæra i Danmark, hvor vi kan få noget af det nye materiale fra Marvel i bladform med en redaktion, som kan udfordre Marvel-Morten på sammenhængskraften i Marveluniverset eller endnu bedre......Ansæt ham til en fyrstelig løn :-)....undskyld til H. Christian Vang, som har meget at leve op til :-)

Super tiltag fra Faraos og Fahrenheit...Thumbs up til jer.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Kæmpe superheltenyhed fra Marvel/Fahrenheit/Faraos

Indlæg af Antaeus »

Peoples Choice skrev: 28. maj 2022, 18:13 Jeg har netop hentet min bestilling af alle bladene, og havde modsat antaeus et meget positivt indtryk af bladene af flere årsager....For det første stod jeg nu med 8 helt nytrykte superhelteblade i hænderne for første gang i mange mange år, nok siden Spiderman nr. 408 fra 2010.

Jeg gik straks ind i reolen og sammenlignede dem med abonnementsudgivelserne fra 90'erne fra Marvelklubben og kunne konstatere, at der var et meget større farveudtryk i bladet, mere styrke og glans, men forsat på mat papir, hvilket også er med til at give dem det Goldenage-agtige udtryk.

Jeg bemærkede også til min store tilfredshed, at der trods alt var en enkelt side med redaktionsstof og en opfordring til at genskabe en brevkassekultur i de fremtidige numre....feeeedt tiltag.

Der er jo IKKE noget nyt i disse gamle udgaver af The Amazing Spider-man omgjort til Den Fantaske Spider-man på de nye danske udgaver, og jeg håber at Faraos og Fahrenheit har skudt gang i en ny bladæra i Danmark, hvor vi kan få noget af det nye materiale fra Marvel i bladform med en redaktion, som kan udfordre Marvel-Morten på sammenhængskraften i Marveluniverset eller endnu bedre......Ansæt ham til en fyrstelig løn :-)....undskyld til H. Christian Vang, som har meget at leve op til :-)

Super tiltag fra Faraos og Fahrenheit...Thumbs up til jer.
Min vurdering er især bedømt på følelsen og udseendet af selve hæftet samt cover og bagside, det virker ikke for mig særlig lækkert, tværtimod. Jeg var lidt skuffet og havde faktisk overvejet om jeg skulle købe hæfterne før jeg så dem.
Men det er jo fint at du har en anden bedømmelse, folk må jo selv bedømme hvad de synes, jeg kommer jo nok ikke til at være køber af Amazing Spider-man. Jeg samler de gamle omnibus, men samlede gerne de gamle hæfter (60'er og 70'erne) herunder andre serier også og især de amerikanske, hvis ikke det var fordi de var så dyre. Mest fordi de er så lækre og det kunne også være spændende som investering, men det bliver nok aldrig til noget for de jo allerede oppe i gigantpriser. Nå ja og de danske hæfter til en lav pris kunne nok også trække.

Og så er jeg meget benovet over de fantastiske flotte hæfter og især forsider jeg så på de gamle amerikanske Marvel hæfter som jeg så til Copenhagen Comics i dag, de er godt nok lækre med glans og lækre farver. og høj stand. Det er et kunstværk bare at hænge et hæfte op i sig selv. Den glans var der ikke i hæfterne fra Faraos.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mbund
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. mar 2010, 14:54

Re: Kæmpe superheltenyhed fra Marvel/Fahrenheit/Faraos

Indlæg af Mbund »

Hey folks!
Kan nogen fortælle hvad de ca. 10 sidste sider indeholder - er der mon gamle skrækhistorier som i abonnementsbladende??

Jeg må sige at jeg er fristet af disse, selvom jeg allerede har historierne 3-4 gange… men Ditko! På Dansk igen! Elsker det gamle Marvel!
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: Kæmpe superheltenyhed fra Marvel/Fahrenheit/Faraos

Indlæg af Peoples Choice »

Antaeus, jeg er slet ikke uenig med dig i, at det meget flottere "glossypapir" ville gøre en stor forskel, lidt i tråd med de de sidste årgange af Spiderman, X-men o.a som fremstod med et meget flot luxusudtryk, men det kan ikke rokke ved min begejstring over, at der nu igen er Superheltehæfter på markedet, og så må vi se, om der er økonomi nok til at forbedre kvaliteten fremover, men tiden er måske ikke så gunstig lige pt. med de stigende omkostninger i branchen.

Vedr. de sidste 10 sider i de nye hæfter, så har de valgt at trykke en lille forsmag på deres nye Marvel-albums, blandt andet Civil War, Hulk, Secret Wars, Captain America, Avengers, Daredevil og Spiderman....
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Kæmpe superheltenyhed fra Marvel/Fahrenheit/Faraos

Indlæg af Robin »

.... ... men der er da også lidt gyserhistorie(r), ikke?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: Kæmpe superheltenyhed fra Marvel/Fahrenheit/Faraos

Indlæg af Peoples Choice »

jo.....men det er kun i gratisudgaven, skal vi kalde den Nr. 0 :-)

Med forsmag burde jeg måske have skrevet 6-8 sider fra de nye albums, og ikke kun alle deres hel-siders reklame for albumene.
Mbund
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. mar 2010, 14:54

Re: Kæmpe superheltenyhed fra Marvel/Fahrenheit/Faraos

Indlæg af Mbund »

Ekstremt skuffende ekstramateriale i mine øjne… jeg har absolut ingen interesse i at se “moderne trailers” i mine gamle blade!
Når bladet er så tyndt, finder de forhåbentligt noget mere brugbart at fylde fremtidige udgivelser ud med. Så man for lidt mere for pengene…
Tænk hvis man købte en film og 1/3 af spilletiden viste sig at være reklamer/trailers!
Besvar