Usikkerhed om lokaler får Copenhagen Comics til at aflyse

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Besvar
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8458
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Usikkerhed om lokaler får Copenhagen Comics til at aflyse

Indlæg af Frank Madsen »

Ja, du læste rigtigt – og så alligevel ikke. Selv om gårsdagens aflysning af Copenhagen Comics viste sig at være en (lidt umorsom) aprilsnar, så BLEV Copenhagen Comics nemlig aflyst p.gr.a. usikkerhed om lokaler — for 28 år siden:

Læs historien her: https://serieland.dk/artikler/copenhagen-comics-aflyst/


Usikkerhed om lokaler får Copenhagen Comics til at aflyse

Posted on 1. september 1996 by Frank Madsen

Efter to års arbejde og en måned før målet er Copenhagen Comics blevet aflyst.
Grunden er, at arrangørerne forgæves har forsøgt at få udlejerne af ubådshallen på Holmen i København til at bekræfte, at de kan disponere over lokalerne. Ubådshallen administreres af selskabet Mindship, der ejes af videnskabsjournalisten Tor Nørretranders. TV-kokken Henrik Boserup har siden aftalens indgåelse indrettet restaurant på stedet, Electronic Cafe, og han ønsker nu at inddrage de 1000 m2 lokaler, som Copenhagen Comics havde lejet i perioden 11. oktober-10. november, som ramme om 10 tegneserieudstillinger. Mindship har forsøgt at presse Copenhagen Comics til at acceptere andre lokaler, men disse har ikke kunnet rumme den scenografi, som Copenhagen Comics har ladet en arkitekt udarbejde for et fem-cifret beløb. Efter forgæves at have bedt Tor Nørretranders’ selskab om at overholde den eksisterende aftale, har man nu besluttet at aflyse hele festivalen, inklusive arrangementerne på færgen Kronborg. Det skyldes ifølge Copenhagen Comics, at bevillingerne til festivalen var betinget af gennemførelsen af ustillingerne i ubådshallen. Man har derfor overladt sagen til festivalens advokat, med henblik på gennemførelse af en erstatningssag i millionklassen.
Tilbage står tegneseriebranchen, uden en festival, der skulle have markeret 100-året for tegneserien, i et år, hvor København er international kulturby.
Seriejournalen har i tirsdagens løb ringet rundt til sagens parter, i håb om at få belyst sagen nærmere:

11.35 – Opkald fra Thorbjørn Nesjan, Copenhagen Comics
– Hej det er Thorbjørn Nesjan, Copenhagen Comics. Jeg har prøvet at faxe en pressemeddelelse til dig to gange. Virker din fax ikke?
– Jo, men den skal sluttes til først. Jeg sagde til Inge Kandil i går, at I skulle ringe mig op først.
– OK. Men kan jeg så sende den nu, eller skal jeg vente 10 minutter?
– Bare send den med det samme.

11.43 – Copenhagen Comics’ pressemeddelelse ankommer via fax

PRESSEMEDDELELSE
Københavns Kommune, Magistratens 1. afdeling.
København den 17.9.1996
Mindship Fonden på Holmen tvinger
Copenhagen Comics til at aflyse
international tegneseriefestival

Den første internationale tegneseriefestival “Copenhagen Comics” med et millionbudget må nu aflyses. Tegneserieentusiaster kan dermed vinke farvel til århundredets tegneseriebegivenhed i København. Tegneseriefestivalen skulle have fundet sted i perioden fra d. 11 oktober til 10 november i ubådshallen på Holmen, som administreres af Mindship Fonden.
Aflysningen skyldes, at Mindship Fonden løber fra en aftale om at udleje lokalerne til Copenhagen Comies til den 1.000 m2 store tegneserieudstilling “En verden i striber og streger”. Copenhagen Comies har været holdt hen i så lang tid af Mindship Fonden, at der nu kun er ganske få uger til åbningen, og det er derfor ikke muligt på så sent et tidspunkt at afvikle tegneseriefestivalen andre steder.
Tegneseriefestivalen er forberedt gennem to år i et samarbejde mellem Det Kulørte Bibliotek i Hovedbiblioteket, som er en del af Københavns kommunes biblioteker, og hele det danske tegneseriemiljø. Festivalen er finansieret af Kulturby 96 Fonden, Kulturministeriet, Københavns Kommune og private sponsorer.
Den 1.000 m2 store tegneserieudstilling skulle have indeholdt mere end l0 særudstillinger: “Den danske stribefabrik” med arbejder af 25 nulevende danske serieskabere; “Den erotiske labyrint” produceret af Ole Lindboe og Malte Lind; “Tegneserien gennem 100 år” ved Anders Hjorth-Jørgensen fra Tegneseriemuseet i Danmark; “Fra kloak til kosmos” om det amerikanske tegneserieunivers; “Hugo Pratt” – en mindeudstilling; “Avisstriber” med eksempler fra USA og Danmark ved Inger Holst, “Dansk undergrund” en hemmelig udstilling fra kælderdybet; “Forvandlingskuglen” med strejftog til tegneserielandenes afkroge samt “Fransk og belgisk særudstilling”. Desuden originaltegninger Iånt fra 23 internationale serieskabere, et tilsvarende antal danske samt arrangementer med inviterede gæster: Serpieri (Italien) – Ptiluek, Jean-Elaude Mezieres, Loisel, Enki Bilal (Frankrig) – Mark Bagley (USA) – Harry Dougmore og Rico Sehaaherl (Sydafrika).
Desuden aflyses også en tre dages tegneseriemesse på Færgen Kronborg med deltagelse af forlag, boglader, kulturinstitutioner samt med forskellige aktiviteter.
Forberedelserne har involveret forlag, tegneserieforretninger, de danske serieskaberes organisation, kulturinstitutioner, ambassader og en lang række andre samarbejdspartnere, deriblandt ikke mindst frivillige tegneserieskabere. Mindship Fonden slukker og lukker denmed også for over 100 menneskers indsats. Den forhindrer et stort publikums møde med tegneserier og tegneserietegnere i alle afskygninger fra skoleelever til internationale kendte kunstnere. Mindship Fonden gøres nu juridisk ansvarlig gennem advokatfirmaet Horten & Partnere for det tab der lides ved aflysningen. Yderligere oplysninger kan fås hos bibliotekschef Jan Østergaard Bertelsen, Københavns Kommunes Biblioteker, tlf. 2014 8974 eller Peter Heiberg, Leder af Hovedbiblioteket, tlf. 3393 6060.

Jan Østergaard Bertelsen, Bibliotekschef.

Ca. 15.30 – Samtale med Mindship-fonden
– Det er Mindship, receptionen.
– Goddag, det er Frank Madsen fra tidsskriftet Seriejournalen. Jeg skulle tale med den, der har med udlejning af lokaler at gøre.
– Michael Frank Nielsen er desværre optaget i øjeblikket. Måske kan jeg hjælpe?
– Godt. Det drejer sig om, at jeg sidder med en pressemeddelelse fra Københavns Kommune, der siger, at de er nødt til at aflyse tegneseriefestivalen Copenhagen Comics, fordi I er rendt fra en skriftlig aftale om at udleje jeres lokaler på Holmen til dem. Jeg ville gerne have en kommentar til et nyhedsindslag på vores hjemmeside. Det kommer på i aften.
– Hm, det må Michael Frank Nielsen hellere selv svare på. Kan jeg bede ham ringe tilbage?
– Det er i orden.

Lidt senere – samtale med Mindship-fonden
– Det er Michael Frank Nielsen fra Mindship.
– Goddag, det er Frank Madsen fra Seriejournalen. Jeg sidder med en pressemeddelelse fra Københavns Kommune, der siger, at de er nødt til at aflyse tegneseriefestivalen Copenhagen Comics, fordi I er rendt fra en skriftlig aftale om at udleje jeres lokaler på Holmen til dem.
– Det forstår jeg ikke. Det undrer mig dybt, det du fortæller mig. Vi har ganske rigtigt en aftale med Copenhagen Comics og den står vi naturligvis ved. Hvad der er sket er, at vi meget gerne vil benytte de oprindeligt aftalte lokaler til andet formål, men vi har anvist Copenhagen Comics flere alternative lokaliteter.
– Hvilke?
– Ja, blandt andet lige ovre på den anden side af vejen. Festivalens projektleder har udtalt sig positivt om dem så sent som i sidste uge. Der var ovenikøbet tale om en økonomisk billigere løsning, og vi var parate til at dække omkostningerne ved en flytning af arrangementet. Men vi har en kontrakt, så hvis vi ikke kan finde andre løsninger, står den ved magt. I øvrigt synes jeg, det er forstemmende at skulle høre den slags gennem medierne. Kan du ikke faxe deres pressemeddelelse til mig? Jeg vil da gerne se den.
– Jeg er ikke sikker på, at den er officiel endnu. Men tak for samtalen, den lød meget interessant. Jeg vil ringe til Copenhagen Comics.
– Tak i lige måde.

Opkald til Jan Østergaard Bertelsen, Københavns Kommunes Biblioteker
– Det er Odense Kongrescenter.
– Dav, jeg skulle tale med Jan Østergaard Bertelsen, men jeg har vist fået galt nummer.
– Hvem skulle du tale med?
– Jan Østergaard Bertelsen, fra Hovedbiblioteket i København.
– Der er nogen bibliotekarer, der holder kongres. Han er optaget af et møde. Kan jeg bede ham ringe tilbage?
– Ja tak. Det er Frank Madsen fra tegneserietidsskriftet Seriejournalen.

Opkald til Peter Heiberg, leder af Hovedbiblioteket
– Hovedbiblioteket, goddag.
– Dav, det er Frank Madsen. Jeg vil gerne tale med Peter Heiberg.
– Der er optaget i øjeblikket. Vil De vente?
– Ja tak.
Guitarmusik.
– Det er receptionen. Du kom tilbage hertil igen. Der er stadig optaget. Prøv at ringe igen om to minutter.
– OK.

Opkald til Det Kulørte Bibliotek
– Hovedbiblioteket, goddag.
– Dav, det er Frank Madsen. Jeg vil gerne tale med Inge Kandil.
– Der er optaget i øjeblikket. Men der er et andet nummer.
– Til Copenhagen Comics.
– Ja.
– OK, jeg har nummeret. Jeg prøver der.

Samtale med Thorbjørn Nesjan, Copenhagen Comics
– Hej, det er Frank. Jeg vil godt have nummeret på den advokat, I nævner i pressemeddelelsen.
– Det kan du da godt. Men hvad skal du bruge det til?
– Jeg ville gerne skrive noget til Seriejournalens hjemmeside. Jeg har lige snakket med Michael Frank Nielsen fra Mindship Fonden.
– Har du ikke fået vores pressemeddelelse? Det hele står i den.
– Jo, men Michael Frank Nielsen siger, at han ikke er rendt fra kontrakten, og at hvis I ikke kan bruge de alternative lokaler, så står kontrakten ved magt, og I kan godt få de oprindelige lokaler, hvis I ikke kan bruge de alternative løsninger.
– Det er ikke den besked, vi har fået. Det er helt nyt for mig, men ring til Jan &Oslashstergaard Bertelsen eller Peter Heiberg. Jeg vil ikke citeres for noget.
– Jamen jeg skal jo skrive noget til Seriejournalen. Det er dig, der har sendt mig pressemeddelelsen.
– Du præsenterede dig ikke som journalist for Seriejournalen, så det kan du ikke. Jeg er selv journalist. Det er nu en sag mellem vores og deres advokater. Jeg må ikke udtale mig.
– Men du kan vel oplyse mig om, ja eller nej, om Mindship skriftligt eller mundtligt har opsagt kontrakten.
– Så enkelt kan det ikke siges, ja eller nej, hele sagen har jo haft en langt forløb, der har ledt op til dette. Deres og vores advokater har haft en omfattende korrespondance.
– Men hvis festivalen alligevel kan gennemføres i de oprindelige lokaler, var det så ikke en ide at ringe ud til Mindship, og få det bekræftet? De siger jo, at de ikke har tænkt sig at bryde kontrakten?
– Jeg er ikke sikker på, at der ligger mening bag, men jeg vil ikke citeres. Sagen er nu overdraget til juristerne, og der er udpeget en talsmand til at udtale sig på vores vegne.
– Godt, så ringer jeg til jeres advokat.
– Ja. Farvel.

Samtale med Bjarne Becker, Advokatfirmaet Horten og Partnere
– Dav, det er Frank Madsen fra tegneserietidsskriftet Seriejournalen. Jeg har fået en pressemeddelelse fra Københavns Kommune, der siger, at de er nødt til at aflyse tegneseriefestivalen Copenhagen Comics. Jeg prøvede at snakke med Thorbjørn Nesjan, men han siger, at han ikke må udtale sig, og at sagen nu ligger hos jer.
– Det var interessant. Vi har fået sagen med henblik på at indkradse pengene hos sagsøgte, men det er nyt for mig, at vi også skal fungere som pressesekretariat.
– Jeg har snakket med Michael Frank Nielsen fra Mindship, og han siger, at de ikke har tænkt sig at løbe fra kontrakten. Og Thorbjørn Nesjan kunne ikke sige ja eller nej til, at Mindship skriftligt eller mundtligt har opsagt kontrakten.
– Hvis han ikke vil udtale sig, tror jeg ikke, jeg skal gøre det…
– Men som festivalens advokat kan du vel oplyse, om de har opsagt kontrakten?
– Der foreligger brev fra dem om, at de oprindelige lokaler skulle bruges til andet formål, og den alternative løsning faldt på, at der ikke var økonomisk dækning for den. Men ring til Copenhagen Comics.

Opkald til Jan Østergaard Bertelsen, Københavns Kommunes Biblioteker
– Det er Odense Kongrescenter.
– Dav, jeg skulle tale med Jan &Oslashstergaard Bertelsen.
– Han er optaget af et møde. Kan jeg bede ham ringe tilbage?
– Ja tak. Det er Frank Madsen fra tegneserietidsskriftet Seriejournalen.
– OK, jeg kan se, at der ligger flere beskeder til ham. Din er en af dem.
– Tak. Farvel.

Samtale med Peter Heiberg, leder af Hovedbiblioteket
– Hovedbiblioteket, goddag.
– Dav, det er Frank Madsen. Jeg vil gerne tale med Peter Heiberg.
Guitarmusik.
– Peter Heiberg.
– Det er Frank Madsen fra tegneserietidsskriftet Seriejournalen. I har udsendt en pressemeddelelse om Copenhagen Comics. Jeg har snakket med Michael Frank Nielsen fra Mindship, og han siger, at de ikke har tænkt sig at løbe fra kontrakten, og at I godt kan råde over de oprindelige lokaler, hvis de alternative lokaliteter ikke kan bruges.
– Det er nyt for mig, at aftalen står ved magt. Så klart har man ikke meldt ud før. Der har været ført en lang korrespondance i denne sag, og genvordighederne startede allerede i august, hvor Boserup ønskede at udvide sin restaurant i bygningen, og inddrage den del af lokalet, som vi havde lejet. Mindship prøvede at anvise alternative lokaler, men de kunne ikke bruges. Vi bad så om en endelig afklaring den 30.8., men fik ikke noget svar.
– Hvorfor kunne de alternative lokaler ikke bruges?
– Der er lavet en arkitekttegnet scenografi, som det ville være for dyrt og tidskrævende at tilpasse de andre lokaler. Der var f.eks. syv meter højere til loftet.
– Men nu siger Mindship, at de vil overholde kontrakten?
– Så klart har man ikke meldt ud før. Vi er blevet holdt hen i månedsvis, og vi har forgæves forsøgt at få tingene afklaret. Den sidste frist satte vi den 12. september, og syv minutter før fristens udløb ringer Boserup og siger, at sagen endnu ikke er afklaret.
– Vil I gennemføre festivalen, hvis I kan få de oprindelige lokaler?
– Det er svært at sige noget om. Ting tager tid, og vi er blevet holdt hen i så lang tid, at det ikke kan nås længere.
– Hvad er det, der tager så lang tid, at I ikke kan nå det på 4 uger?
– Det er jo usikkert, om vi overhovedet har lokalerne og vil få adgang til dem.. Nu hører jeg fra dig, at Mindship siger, at de har tænkt sig at overholde kontrakten, men det er ikke den besked, vi har fået fra dem. Der er gået så lang tid, at nu må være vores advokater, der snakker med dem.

Ca. 17.30 – Samtale med Mindship-fonden
– Det er Mindship, receptionen.
– Goddag, det er Frank Madsen fra tidsskriftet Seriejournalen. Jeg skulle tale med Michael Frank Nielsen.
– Han er desværre optaget i øjeblikket. Kan jeg bede ham ringe tilbage?
– Det er i orden.

Ca. 18.00 – Ssamtale med Jan Østergaard Bertelsen, Københavns Kommunes Biblioteker
– Det er Jan Østergaard Bertelsen. Du har ringet til mig.
– Ja. I har udsendt en pressemeddelelse om Copenhagen Comics. Men jeg har lige snakket med Peter Heiberg, og har sådan set fået svar på mine spørgsmål. Jeg har snakket med Michael Frank Nielsen fra Mindship, og han siger, at de ikke har tænkt sig at løbe fra kontrakten.
– Det er ikke, hvad han har sagt til os.
Seriejournalen har i skrivende stund (tirsdag 16. september kl. 20.30) endnu ikke hørt fra Michael Frank Nielsen. Vi ville gerne have spurgt ham om følgende:
– Vil Mindship virkelig dække alle udgifter til ændring af festivalens scenografi m.v. i forbindelse med flytning til alternative lokaler (ca. 130.000 kr. + afkald på lokaleleje)?
– Kan Copenhagen Comics regne med, at I overholder kontrakten. Det har I jo ifølge dem ikke villet love før i dag, hvor sagen er endt i dagspressen?
– Festivalen skulle have markeret tegneseriens 100 års jubilæum. Er Henrik Boseups cafe vigtigere end det?

Seneste udvikling – 17. september:
Vi har stadig ikke hørt fra Mindship – men vi har heller ikke rykket for svar. Til gengæld bringer dagbladet Politiken i dag en interessant udtalelse af Peter Heiberg fra Hovedbiblioteket:
– Hvis det virkelig passer, at vi kan få de rigtige lokaler, så vil jeg da ikke afvise, at festivalen kan reddes, siger Peter Heiberg, som nu vil drøfte sagen med sin advokat.
I forhold til gårsdagens udtalelse til Seriejournalen, hvor Peter Heiberg ikke mente der længere var tid til at gennemføre festivalen, virker det nu som om der er håb forude. Og det er måske det, der hele tiden har været meningen fra Copenhagen Comics’ side: At gå i pressen med sagen for at få Mindship Fonden til at melde klart ud – og det må man sige er lykkedes. Efterhånden har hele den danske journaliststand vel hørt Michael Frank Nielsen udtale, at Tor Nørretranders’ Mindship Fond ikke har tænkt sig at bryde kontrakten. Så måske bringer de næste dage overraskende nyt…?

Seneste udvikling – 24. september:
Seriejournalen har i går snakket med Kristian Buchardt fra tegneseriebutikken Kazoom, som var en af arrangørerne af Copenhagen Comics. Han siger, at festivalen definitivt er død, og redegjorde derefter nøje for hele forløbet, hvor man var blevet trukket rundt ved næsen af Mindship Fonden, der på alle måder søgte at slippe ud af kontrakten med Copenhagen Comics:
– Da vi så U-bådshallen i april, var der masser af plads, udtaler Kristian Buchardt, og vi fik en aftale om at bruge en bestemt række lokaler. Da vi dukkede op anden gang, havde Henrik Boserup pludselig indrettet en restaurant i et af vores største lokaler, og snart begyndte han også at inddrage andre af de rum, som indgik i vores kontrakt. Mindship Fonden begyndte at påstå, at der ikke var nogen kontrakt, og vi gik derfor til fondens direktør, Tor Nørretranders, der først var meget nedladende og ubehagelig og ikke vidste noget om sagen. Men da vi sendte ham kopier af al korrespondancen, blev han pludselig venlig og lovede at finde en løsning. Næste gang, vi skulle høre fra ham, havde han lagt sig syg, og pludselig var det Henrik Boserup, vi forhandlede med. Han var meget opfarende, og sagde, at vi ville få ubehageligheder, hvis vi forsøgte at gennemføre festivalen og rørte ved nogen af hans ting. Sagen er den, at hans restaurant pludselig er blevet så stor en succes, at f.eks. Alt for Damerne har booket sig ind med et arrangement, og alene den indtægt er større end den leje vi skulle betale. Mindship Fonden viste os en masse alternative lokaliteter, som ikke kunne bruges. Vi blev bl.a. tilbudt en færge, som det så viste sig, at Mindship Fonden hverken havde råd til at leje eller lov til at bruge, og andre lokaler på Holmen, som allerede var lejet ud til anden side (politiet).
– Mindship Fonden er financieret af de samme Kulturby 96 bevillinger som Copenhagen Comics, og derfor er det tvivlsomt, om Københavns Kommune vælger at gennemføre en retssag, mener Kristian Buchardt. Men i modsætning til resten af arrangørgruppen, der har fået mundkurv på, er jeg ikke kommunalt ansat, og jeg vil kæmpe for, at retssagen bliver gennemført, så det bliver tydeligt for enhver, at det ikke er os, der er skyld i, at det er endt, som det er endt.
Vi vender tilbage med flere detaljer om sagsforløbet.
Vi kan også præsentere den meddelelse, Copenhagen Comics sendte ud til sine mange samarbejdspartnere. Den forklarer yderligere, hvad der er sket:

Kære samarbejdspartner
Det er med dyb beklagelse at vi må meddele jer at tegneseriefestivalen Copenhagen Comics er aflyst. Aflysningen skyldes, at Mindshipfonden, i hvis lokaler på Holmen Copenhagen Comics havde lejet sig ind, ikke ønsker at vedgå sine kontraktlige forpligtigelser. Læs vedlagte pressemeddelelse, som gir’ flere oplysninger. Copenhagen Comics har valgt at aflyse alle aktiviteter dvs. ikke kun udstillingerne på Holmen, men også tegneseriemessen på færgen Kronborg, udstillingen “Signed by war” og de mange planlagte foredrag. Vi har ligeledes måttet tilbagekalde invitationer til adskillige inviterede gæster fra ind og udland. De mange aktiviteter var hver især tænkt som en del af en sterre helhed og var både økonomisk og indholdsmæssigt tæt forbundne. Et fælles overordnet tema i indhold, scenografi og program, der når hovedattraktionen falder ud, mistes helt. Festivalen havde et budget på ca. 2 mio. kr., som primært er offentlige midler, der er bundet til gennemførelsen af en festival af internationalt format. Sagt på en anden måde, så er hovedparten af pengene øremærket til den nu aflyste udstillingsaktivitet på Holmen, det kunstneriske indhold o.lign. Det er derfor i dette lys man skal se vores aflysning af samtlige aktiviteter. Vi kan desuden ikke lægge navn til at restaktiviteterne på nogen måde kan kaldes en festival. Lokalerne på Holmen, som der siden april i år har været aftale om brug af, er den såkaldte u-bådshal, der administreres af Mindshipfonden. Der har gennem de sidste par måneder været afholdt møder mellem udlejers og vores arkitekter om indretning, der har været ført en omfattende korrespondance. Der lå fra vore arkitekter færdige tegninger, vi havde truffet aftale med håndværkere og leverandører osv. Ikke mindst har vi igangsat 10 særudstillinger. Fonden har efter vores mening valgt at udvide deres succesrige restaurationsvirksomhed Canteenaen ved Henrik Boserup frem for at opfylde deres forpligtigelser overfor Copenhagen Comics. Vi er chokerede over at det grundlag har gjort over 100 menneskers arbejdsindsats forgæves. Vi har naturligvis overvejet forskellige alternativer, for at redde hvad reddes kunne, men har måttet konstatere, at den situation vi ufrivilligt er blevet bragt i, ikke giver os noget andet alternativ end at aflyse. Det skal dog præciseres, at børneaktiviteterne på Kronborg og Bilal på Københavns Hovedbibliotek vil blive forsegt gennemført af de enkelte institutioner. I de kommende uger vil alle der har udlånt effekter, indbetalt standleje, indsendt tegninger etc. blive kontaktet med henblik på tilbagelevering og tilbagebetaling. Copenhagen Comics takker for en god indsats. Det er utrolig sørgeligt at så megen støtte, iderigdom og kreativ frivillig indsats må gå til spilde. Det er derfor med stor beklagelse vi må konstatere, at de mange flotte aktiviteter ikke kan gennemferes.

Med venlig hilsen
Copenhagen Comics
Inge Kandil
Dorthe Ackey
Kristian Buchardt

Efterskrift
12. november 1996 blev Mindship-fonden begæret konkurs, med et underskud på 14 millioner kroner.
Læs mere hos Information.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 360
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Usikkerhed om lokaler får Copenhagen Comics til at aflyse

Indlæg af Laila J. Graf »

Okay ret vild historie!

Tak for en genbringelse, det var nyt for mig!
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7195
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Usikkerhed om lokaler får Copenhagen Comics til at aflyse

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Ja, det var en SKRÆKKELIG affære. På alle måder. Ak.
Besvar