Genoptrykkenes guldalder (?)

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Genoptrykkenes guldalder (?)

Indlæg af GoogaMooga »

Listen bliver efterhånden længere - de projekter, der må lukke.

Frit fra hukommelsen:

Big Ben Bolt
Gasoline Alley af Dick Moores
Alley Oop Sundays
Captain Easy Sundays
Buz Sawyer
Blondie
Gasoline Alley Sundays
Johnny Hazard (?)
Brenda Starr (?)
The Wizard of Id

og sikkert flere endnu. Problemet er vel, at også amrk. samlere kun har x antal dollars at købe for, og at disse lange serier fylder meget.

Så hvad er svaret? Begrænsede projekter à la Sunday Press? Eller føljeton metoden i antologier som Comics Revue?

Hvad mener du?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Genoptrykkenes guldalder (?)

Indlæg af Antaeus »

De må vel lave en markedundersøgelse og trykke dem der kan sælge og undlade de andre.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Genoptrykkenes guldalder (?)

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev:De må vel lave en markedundersøgelse og trykke dem der kan sælge og undlade de andre.
Hvorfor enten-eller? Hvad med et kompromis? Tag nu Cobolt's Radiserne. Det hjemlige marked kan ikke bære 50 års produktion, så vi fik to gode opsamlinger.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Genoptrykkenes guldalder (?)

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:
Antaeus skrev:De må vel lave en markedundersøgelse og trykke dem der kan sælge og undlade de andre.
Hvorfor enten-eller? Hvad med et kompromis? Tag nu Cobolt's Radiserne. Det hjemlige marked kan ikke bære 50 års produktion, så vi fik to gode opsamlinger.
Men det ment som at høre med i svaret, hvis markedsundersøgelsen viser at serien ikke kan bære det hele, men kan bære opsamlinger så kan de trykkes.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Equus
Indlæg: 13
Tilmeldt: 9. mar 2017, 18:30

Re: Genoptrykkenes guldalder (?)

Indlæg af Equus »

Antaeus skrev:De må vel lave en markedundersøgelse og trykke dem der kan sælge og undlade de andre.
Man kunne vel også gøre som The Newyorker... Alle numre kan købes på DVD Rom udgaven...

Billede
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Genoptrykkenes guldalder (?)

Indlæg af Antaeus »

Equus skrev:
Antaeus skrev:De må vel lave en markedundersøgelse og trykke dem der kan sælge og undlade de andre.
Man kunne vel også gøre som The Newyorker... Alle numre kan købes på DVD Rom udgaven...

Billede
Endnu smartere er vel at de bare downloades elektronisk uden DVD.
Ja smart og jeg kan ikke afvise at jeg ville købe og læse dem på en Ipad eller lignende, men indtil nu foretrækker jeg klart bøger selv om det må være meget dyrere end hvis man bare downloader dem.
Men hvis alternativet er ingen fremfor download så må valget selvklart være download.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Genoptrykkenes guldalder (?)

Indlæg af GoogaMooga »

jeg har komplet MAD på CD-R (?), men orker ærlig talt ikke denne måde
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Genoptrykkenes guldalder (?)

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev:Tag nu Cobolt's Radiserne. Det hjemlige marked kan ikke bære 50 års produktion, så vi fik to gode opsamlinger.
Der kommer skam også et tredje bind (med 70'erne), vi venter bare på at Fantagraphics får farvelagt søndagssiderne. Højst sandsynligt kommer der også et bind med 80'erne og et med 90'erne.

På Cobolt benytter vi os i øvrigt ikke af markedsundersøgelser, men ganske almindelig sund fornuft.
Equus
Indlæg: 13
Tilmeldt: 9. mar 2017, 18:30

Re: Genoptrykkenes guldalder (?)

Indlæg af Equus »

Antaeus skrev:
Equus skrev:
Antaeus skrev:De må vel lave en markedundersøgelse og trykke dem der kan sælge og undlade de andre.
Man kunne vel også gøre som The Newyorker... Alle numre kan købes på DVD Rom udgaven...

Billede
Endnu smartere er vel at de bare downloades elektronisk uden DVD.
Ja smart og jeg kan ikke afvise at jeg ville købe og læse dem på en Ipad eller lignende, men indtil nu foretrækker jeg klart bøger selv om det må være meget dyrere end hvis man bare downloader dem.
Men hvis alternativet er ingen fremfor download så må valget selvklart være download.
Enig! Når jeg tænker på alle de år jeg har jagtede tegneserier primært i de Københavnske antikvariater... Lister med alle de hæfter og blade jeg manglede... Det var skam nogle hyggelige ture, men hvis det hele evt. kunne downloades... Så kunne man om ikke andet, læse det hele, og få sig et ordentligt overblik over hvad der er derude... Jeg foretrækker dog også blad, hæfte, eller bog form... Jeg har altid gået efter historierne, og ikke jagtet særligt mange originaler... Jeg købte hele årgang 1955 i 1986, ikke så meget fordi de var de originale blade, men mere fordi jeg var bange for at der ville komme en eller anden snot unge og overtale sine forældre om at de skulle købe hele årgangen til ham... Efterfølgende destruktion syntes uundgåeligt...
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Genoptrykkenes guldalder (?)

Indlæg af superboy »

GoogaMooga skrev:Listen bliver efterhånden længere - de projekter, der må lukke.
Listen over prosjekter som ikke må lukke blir også lengere og lengere:

Steve Canyon
Rip Kirby
little orphan Annie
Dick Tracy
Marvel Masterworks
Marvel omnibus
DC horror, House of Secrets (previews mars 2017)
Lance
Cisco Kid
Jerome Bloche
Floyd Gottfredsons Mickey Mouse
Donald Duck (Taliaferro)
Flash Gordon
Artists editions
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Genoptrykkenes guldalder (?)

Indlæg af marius »

GoogaMooga skrev:Listen bliver efterhånden længere - de projekter, der må lukke.

Frit fra hukommelsen:

Big Ben Bolt
Gasoline Alley af Dick Moores
Alley Oop Sundays
Captain Easy Sundays
Buz Sawyer
Blondie
Gasoline Alley Sundays
Johnny Hazard (?)
Brenda Starr (?)
The Wizard of Id

og sikkert flere endnu. Problemet er vel, at også amrk. samlere kun har x antal dollars at købe for, og at disse lange serier fylder meget.

Så hvad er svaret? Begrænsede projekter à la Sunday Press? Eller føljeton metoden i antologier som Comics Revue?

Hvad mener du?
De fire bind med Captain Easy Sundays dækker al materiale med Roy Crane og Fantagraphics ser vist ingen grund til at fortsætte Captain Easy uden Crane.

Er det ikke noget med at kvaliteten af Buz Sawyer langsomt men sikkert falder i 50'erne fordi Crane overlader mere og mere af arbejdet til assistenter. Måske det er grunden til at Fantagraphics tøver med flere bind i denne serie.

Det irriterer mig, at Dark Horse tilsyneladende ikke fortsætter med Alley Oop Sundays. Bind 2 afslutter med at Alley Oop indleder sine tidsrejser. Mere af det tak.

Angående Blondie mener jeg at have læst et sted, at den ikke har solgt tilfredsstillende og at det hænger sammen med en generel mindre efterspørgsel på humorserier blandt LOAC's udgivelsesprogram.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Genoptrykkenes guldalder (?)

Indlæg af GoogaMooga »

marius skrev: Angående Blondie mener jeg at have læst et sted, at den ikke har solgt tilfredsstillende og at det hænger sammen med en generel mindre efterspørgsel på humorserier blandt LOAC's udgivelsesprogram.
Ifølge Peter Hartung skulle der være sluppet et mindre antal eks. af et tredie bind af Blondie til en distributør. IDW havde hele tiden tænkt sig kun at trykke højdepunkter og ikke hele serien.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar