Batwoman/Batkvinden

Besvar
ThomasHarder
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. jan 2018, 10:23

Batwoman/Batkvinden

Indlæg af ThomasHarder »

Jeg er netop ved at oversætte Salman Rushdies seneste roman, "The Golden House", hvor der optræder en del tegneseriefigurer. Jeg spekulerer i den forbindelse på, om der i Danmark er/har været tradition for at kalde Batwoman "Batkvinden". Jeg bilder mig ind at have set en danske udgave af navnet, men det er længe siden, og jeg er ikke sikker, og jeg får ikke ret mange hits, når jeg googler det.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Batwoman/Batkvinden

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Jeg har spurgt tidligere brevkasseredaktør på Batman-bladet - Bjarne Christensen aka "BatBjarne" - og han svarer: "Batwoman" - så burde det stå til troende :)
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Batwoman/Batkvinden

Indlæg af Robin »

Jeg synes i de læssevis af danske Bat-udgivelser, jeg har læst, at jeg er faldet over Bat-kvinden i S/H blade eller et enkelt. I Batman nr. 57 fra -68, hvor en robot får varme følelser for Bat-kvinden. Jeg tror endda, at hendes logo var det sædvanlige Bat-symbol, hvor der så stod Bat i symbolet og -kvinden ved siden af logoet, et meget danskfremstillet logo. Så jeg ville også klart gå med Batwoman :D
Det lyder i øvrigt spændende og interessant med den bog! God arbejdslyst!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar