Hvad er Serielands formål og retningslinier

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af GoogaMooga »

lolsen skrev: 23. feb 2021, 09:45
Jeg kan godt se det meget skuffende i at der har sneget sig et ekstra "det" ind i sætningen XD

Nej, lolsen, din sætning havde flere fejl. Du laver fejl i mange af dine indlæg, det forventer jeg nærmest. Det var ikke det, jeg var skuffet over. Og det tror jeg også godt, du ved. Nu synes jeg, du skulle bruge din energi på at starte en tråd, i stedet for at være så fokuseret på min person.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af lolsen »

Hvor gammel jeg er kan jeg ikke se spiller en rolle i denne sammenhæng? Men midt trediverne og ja, du kunne ganske givet godt være min far, men hvad er pointen dermed?

Hvad er de andre fejl deri? Ikke fordi jeg ikke tror der er nogen, jeg har blot ikke fået øje derpå (det skal siges at jeg heller ikke har set yderligere efter), så det kunne jo være fint at lære lidt. Men ja, jeg laver mange mange fejl i mine indlæg, nogle gange fordi jeg skriver fra en telefon hvorpå jeg ganske enkelt trykker forkert, andre gange er det oftest fordi jeg ikke dvæler synderligt ved det skrevne, grammatik har på ingen måde min interesse. Til daglig forsker jeg indenfor feltet børn og læring, og her er det er ikke just formuleringen af det kommunikerede der har min interesse, men derimod indholdet - det kan man jo så klandre mig for om man vil. I modsætning til så mange andre herinde kerer jeg mig ej heller synderligt om bevarelsen af sproget og tager faktisk imod store dele af anglificeringen med åbne arme - det gør mit arbejde lettere og gør samtidigt ungdommen mere orienteret mod det internationale fællesskab.

Nu syntes jeg jo ikke just at jeg fokuserer på din person, men kommenterer derimod på en tråd du selv har startet. Men jeg kan godt se at jeg endnu engang løber panden mod muren i min kommunikation med dig, hvorfor jeg også takker af for denne gang.

Men du må have en god dag GoogaMooga, hvilket skam oprigtigt ment og vid derudover at jeg ikke har noget imod dig. Hyg dig :)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af GoogaMooga »

Det er helt i orden, lolsen. Her virker du mere ærlig og oprigtig. Du må også have en god dag. Glem nu mig, og tænk over en tråd, du kan bidrage med. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg har også gået i 'Livets skole', og kunne sikkert være far til en pokkers masse, altså udover de fire, som jeg har.

Men jeg er bestemt ikke for gammel til at lære nyt, og bestemt heller ikke til at modtage råd, vejledninger, henstillinger eller andet. Især ikke, hvis jeg gentagne gange har trådt mine dansepartnere over tæerne.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af Berti Stravonsky »

Og Googa, du dejlige mand. Hjerte og bulderbasse på én og samme tid.

En lille eftertanke. Næste gang du måtte føle, at folk er efter dig, eller du føler dig modsagt eller misforstået. Så træk luft ind. Overvej, om det virkelig er sådan, det er. Husk at følelser kan snyde.

Du svarede aldrig, da jeg konkret spurgte dig, om vi ikke kunne slippe for det der med 'der er en regel for dig og en anden for andre'. Det er der nemlig ikke.

Er du sød at tage de ord til dig?

Og keep it up (som hun sagde, og tog blusen af). Skriv af karsken bælg. Berig os med din viden, pirk os med dine spørgsmål, og del af din glæde.

Sommeren er på vej.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af GoogaMooga »

Selvfølgelig Berti. Hermed trukket tilbage. :) Og lad os så håbe, Danmark genåbner til sommer.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev: 21. feb 2021, 23:39Problemet er yderligere, at "en signering" i dag på dansk både betyder selve gerningen, at kunstneren sætter sin signatur på noget, men også betegner det regi, signeringen foregår i. Forlaget Eudor ville nok ikke skrive "Sussi Bech dedikerer Nofret på forlagets stand", men "Sussi Bech signerer Nofret på forlagets stand". Og alle ville formentlig være overbevist om, at det var en form for arrangement, hvorunder Sussi ville skrive både modtageren og sit eget navn i en bog (og sikkert også håbe på og gå ud fra, at hun ville lave en tegning i den forbindelse).
Nej, ikke helt. Sussi spørger altid, om bogen skal dedikeres til nogen bestemt, når hun har lavet signeringen (der i vores branche består af ophavsmandens signatur og en tegning, for - hey - mange af os er jo også tegnere). Nogle vil nemlig helst nøjes med en signatur uden dedikation.
Carsten Søndergaard skrev: 21. feb 2021, 23:39Selv om det egentlige engelske begreb er "signing session" (eller på fransk "session de dédicace"), forkortes det ofte som betegnelse for et arrangement til bare "signing" (og på fransk "dédicace"), men på 'dansk' er der ikke rigtig et fuldgyldigt begreb, som er blevet forkortet ("signeringsmøde"?), formentlig fordi det fulde engelske begreb bare er blevet afsnappet fra begyndelsen.
"Signering" plejer nu at dække nu meget godt, for det er det, alle får, uanset om de også vil have en dedikation.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar