Supermanblade til salg

Gratis køb/salg/bytte annoncer (vises i 30 dage)
Besvar
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Supermanblade til salg

Indlæg af Peoples Choice »

Så er der en stor bunke ældre Supermanblade til salg........

https://www.lauritz.com/da/auktion/supe ... /i6266990/

Godt nok mange penge uden at kende tilstanden af bladene, men nogen af dem ser rigtig fine ud.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Re: Supermanblade til salg

Indlæg af Robin »

......og Superman nr.1/1950 samt nr. 2 samme år og flere kommer til, står der:

https://www.lauritz.com/da/auktion/supe ... /i6271095/

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Der har faktisk lige været en del af 50'er Supermanblade til salg, og det lykkedes mig at købe 3 stk. i en meget bedre forfatning end den, som du har linket til:

https://www.lauritz.com/da/auktion/supe ... Id=7845437

Ved godt, at jeg afslører mit kunde nr. men det går nok :-)

De er købt for 750/800 kr. stykket, og med alle udgifterne, så blev det lige over en tusse stykket...Men mine første eksemplarer af de eftertragtede supermanblade, så jeg er meget tilfreds :D
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Robin »

Tillykke med dem! Følelsen af at stå med et stykke nostalgisk dansk tegneseriehistorie i hænderne er svær at beskrive og vanskelig for mange at forstå, tror jeg. Men jeg synes, det er fedt! Så igen: tillykke!

mvh.

PS.
De hæfter, der lige var til salg, var så lidt yngre, -54 vist, men pænere bestemt. Disse er de ældste fra -50, og de bærer helt sikkert tegn efter tidens tand.
Noeffe
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Noeffe »

Bemærk, at de hæfter, der nu er til salg hos Lauritz har været indbundne !

Da Lauritz som vanligt ikke fatter en flyvende fis, når det omhandler tegneserier, har de selvsagt ikke nævnt det.

Ryggene er ødelagte og bladene er beskårede - hvilket vel sabler 90% af værdien.

Jeg har tidligere skrevet til dem, når deres beskrivelser er horribelt ringe, men de reagerer aldrig på det...
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Robin »

Det er sør'me godt at vide. Man kan godt se det på en del af dem, men der er lidt svært at se på nr. 1/1950. Det er skidt, at decikke ved bedre, eller hvodan det nu hænger sammen. Jeg følger interesseret med, men er ikke køber, men godt, at du skriver. Man må håbe at byderne er vågne.

mvh.
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Jeg ved godt, at der er mange diskussioner om, hvorvidt man skal antage et samlersynspunkt eller et nostalgisk "jeg er bare vild med tegneserier"-synspunkt, men set fra samlerens point of view, så har jeg simpelthen svært ved at se, at nogen kan byde 2400.00 kr. for Superman nr. 1 fra 1950 i denne tilstand:

https://www.lauritz.com/da/auktion/supe ... /i6271095/

Nu har jeg "batlet" en del gange med nogle af de kundenumre hos Lauritz.com , og har udviklet en holdning til, at det må være forretningsdrivende, blandt andet så stoppede kundenr. 448928 altid ved 750/800 kr. på de seneste salg af supermanblade(fra 1954) hos lauritz. Det kan selvfølgelig godt være en personlig tilgang, meeeeen jeg tror, at der tænkes på videresalg og profit, og det er helt ok.

Det skal lige pointeres, at jeg kun har et samlersynspunkt, og samler ikke tegneserier ind, fordi jeg tror at mine børn kan tjene kassen på dem om 20 år, når jeg har stillet træskoene.....Det er simpelthen ren hobby-virksomhed :-) den snarlige pensionstilværelse skal jo have lidt sjov at lege med.
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

ja....den gik så til 4200,00 kr......vildt.
Noeffe
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Noeffe »

Jeg skrev til Lauritz Næstved og påpegede, at de burde anføre, at hæfterne var beskårede.
Hun ville orienterede vurderingsmanden - men intet skete.

De er EKSTREMT uprofessionelle.
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Mon ikke, dem som købte bladet, og de resterende blade, var klar over det.....det ligner meget nogle kundenr. som er på lauritz hele tiden.....ville i hvert fald undre mig, hvis de ikke var klar over det, men det undskylder selvfølgelig ikke Laurtiz fra at give flere oplysninger til deres købere/kunder.
Noeffe
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Noeffe »

Det tror jeg også.
Langt det fleste - 1eren undtaget - gik for 300-350 kr/stk, så folk har heldigvis nok kunnet se det.
Besvar