Rygafstivere

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Rygafstivere

Indlæg af GoogaMooga »

Bruger I rygafstivere til jeres U.S. comics? Jeg ved godt, at butikkerne kalder dem "boards", men jeg prøver at undgå for mange engelske låneord. Indtil nu har jeg klaret mig uden rygafstivere, men i dag har jeg besluttet at luge ud i min samling af comic books; noget, jeg gør periodisk. Og det er et bøvl uden lige! Hæfterne fra 80'erne har det med at poserne klæber til hinanden. Og uden rygafstivere er det særdeles svært at håndtere dem. Man er jo hele tiden bange for at knække ryggene. Alle ved, at disse knæk trækker ned i værdi. Så nu skal jeg have skiftet poser ud en masse, og investeret i disse rygafstivere. De får det hele til at fylde 1/3 mere, men jeg kan altså ikke nyde samlingen, hvis jeg hele tiden skal passe på. Rygafstivere vil give mig en uhørt frihed, og det er de ekstra penge og den ekstra volumen værd. Dog vil jeg ikke tape poseflapperne, for når tapen sætter sig fast på et blad, er det noget af det værste, jeg ved. Så det er jeg da også for længst holdt op med.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Rygafstivere

Indlæg af Laila J. Graf »

Jep, jeg bruger boards (er så ung at jeg aldrig har hørt udtrykket rygafstivere brugt om det stykke pap før :wink: ).

Det er smådyrt med både poser og boards og den slags, men jeg synes det er det værd, både ift. at holde standen og så ift. at kunne håndtere bladene, som du selv er inde på - og så har jeg mine stående i tidsskriftskassetter, det ser godt ud og er også nemt håndterbart og så synes jeg at boards er nødvendige.
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Rygafstivere

Indlæg af superboy »

Jeg bruker ikke poser og boards. Det blir for tungvint. Men jeg bruker de når jeg har solgt noe og skal sende i posten. Til vanlig fyller jeg kassettene med blader slik at de står ordentlig. Hvis kassetten ikke blir full, så tar jeg en bok eller noe og gjør den full. Kjøpte disse posene og boards på faraos cigarer.
Vedhæftede filer
DSCN1737.JPG
DSCN1735.JPG
DSCN1732.JPG
DSCN1729 (2).JPG
DSCN1728.JPG
Besvar