Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

Frank Madsen skrev: 14. dec 2022, 13:06
Antaeus skrev: 14. dec 2022, 01:37
Mesterius skrev: 14. dec 2022, 00:35
For så vidt trist at vi mistet den vakre tittelen Den gyldne fejebakke, som jeg selv ikke har sett noe problem med på noe tidspunkt i diskusjonen. Men folket har jo åpenbart talt hva den saken angår.
Ja titlen, Den Gyldne Fejebakke, var en hel del bedre end den forholdsvis ringe titel vi har nu, Den Gyldne Genstart.
Ja, titlen var sjov - især, fordi prisen gik til forlag for fejebakke-serier og fordi Carsten oprindelig lancerede det som et nedladende begreb om forlag, der videreførte serier, Carlsen havde droppet. Men hvis den nu skal gives meget bredere, giver det ingen mening at holde fast i titlen - men det HAR vi jo diskuteret til hudløshed de sidste 14 dage. :shock:
Du har rett, vi har diskutert det lenge. For å gjøre det enklere, kanskje vi heller skulle arrangere en avstemning om hvorvidt prisen med de nå fastlagte kriterier skal hete Den gyldne genstart eller Den gyldne fejebakke. Jeg er jo, som du vet, enig med lolsen i at
lolsen skrev: 14. dec 2022, 15:53personligt syntes jeg ikke det er misvisende - serierne er af den ene eller anden årsag tidl. blevet opgivet, nu bliver de så fejet op og udgivet i deres helhed.
Og så må jeg bemerke her igjen, Frank: prisen har jo vært gitt "meget bredere" i begge de to forrige år, uten at du, Erling eller andre hadde problemer med det da. Det er først i år folk av en eller annen grunn har begynt å stille spørsmål ved navnet og kriteriene. Jeg hadde forstått det bedre hvis dere hadde kommet med disse innvendinger det året prisen opprinnelig ble lansert.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9435
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Antaeus »

lolsen skrev: 14. dec 2022, 15:53
Erling Søby skrev: 14. dec 2022, 12:59 Så I vil gerne have en pris med et misvisende navn, må jeg konstatere.
Jævnfør dig, personligt syntes jeg ikke det er misvisende - serierne er af den ene eller anden årsag tidl. blevet opgivet, nu bliver de så fejet op og udgivet i deres helhed.
Enig
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1845
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Erling Søby »

I så fald vil enhver genudgivelse eller nyudgivelse af enhver serie, der tidligere har været helt eller delvist udgivet, være at betragte som en “opfejning”. Det er simpelthen at mistolke ordet.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1845
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Erling Søby »

Men det kunne være interessant at høre hvad udgiverne - hvoraf flere jo er med på forummet - selv mener: Opfatter I jeres udgivelser af serier, som i en eller anden form har været helt eller delvist ude tidligere, som “opfejning”?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23032
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 14. dec 2022, 16:20
Så vidt jeg husker, sa du at Michael G. Nielsen hadde sendt deg epost tilbake og takket for diplomet og prisen. Så det kommer kanskje an på hvordan man definerer "lunken"?
Det var kort og kontant, men måske ikke ligefrem 'lunkent'.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 14. dec 2022, 17:27
Mesterius skrev: 14. dec 2022, 16:20
Så vidt jeg husker, sa du at Michael G. Nielsen hadde sendt deg epost tilbake og takket for diplomet og prisen. Så det kommer kanskje an på hvordan man definerer "lunken"?
Det var kort og kontant, men måske ikke ligefrem 'lunkent'.
Tror du han ville takket mer entuasiastisk hvis prisen hadde tittelen Den gyldne genstart?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23032
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 14. dec 2022, 17:01 I så fald vil enhver genudgivelse eller nyudgivelse af enhver serie, der tidligere har været helt eller delvist udgivet, være at betragte som en “opfejning”. Det er simpelthen at mistolke ordet.
Nej, ikke 'helt', det ville jo bare være en genudgivelse. Men 'delvist', ja, da vi jo får de manglende bind.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23032
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Okay, jeg mener stadig, Frank må træffe den endelige afgørelse, men vi kan godt tage en afstemning om navnet de næste 24 timer, så udsætter jeg bare den store afstemning et døgn.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 14. dec 2022, 17:29
Erling Søby skrev: 14. dec 2022, 17:01 I så fald vil enhver genudgivelse eller nyudgivelse af enhver serie, der tidligere har været helt eller delvist udgivet, være at betragte som en “opfejning”. Det er simpelthen at mistolke ordet.
Nej, ikke 'helt', det ville jo bare være en genudgivelse. Men 'delvist', ja, da vi jo får de manglende bind.
Det er ting som tyder på at Erling ikke helt har forstått hva vi legger i ordet fejebakke. ;) Det handler jo om å feie opp seriene og få ut det manglende materialet. Denne intensjonen bak prisen er en av flere grunner til at jeg synes Den gyldne fejebakke er en bedre tittel enn Den gyldne genstart - for gjenstart kan jo nettopp bety en ren gjenutgivelse av en serie, slik Cobolt for eksempel har "gjenstartet" Gammelpot-serien i dansk utgave. Men Gammelpot er jo ikke kvalifisert til prisen. For meg at se, er faktisk Den gyldne genstart potensielt lettere å misforstå enn Den gyldne fejebakke.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9435
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 14. dec 2022, 17:31 Okay, jeg mener stadig, Frank må træffe den endelige afgørelse, men vi kan godt tage en afstemning om navnet de næste 24 timer, så udsætter jeg bare den store afstemning et døgn.
Det ser i hvert fald ud til at der ikke er den store tilslutning til Den Gyldne Genstart.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23032
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 14. dec 2022, 17:35
Det er ting som tyder på at Erling ikke helt har forstått hva vi legger i ordet fejebakke. ;) Det handler jo om å feie opp seriene og få ut det manglende materialet. Denne intensjonen bak prisen er en av flere grunner til at jeg synes Den gyldne fejebakke er en bedre tittel enn Den gyldne genstart - for gjenstart kan jo nettopp bety en ren gjenutgivelse av en serie, slik Cobolt for eksempel har "gjenstartet" Gammelpot-serien i dansk utgave. Men Gammelpot er jo ikke kvalifisert til prisen. For meg at se, er faktisk Den gyldne genstart potensielt lettere å misforstå enn Den gyldne fejebakke.
Godt argument, det havde jeg ikke lige tænkt over.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 14. dec 2022, 17:31 Okay, jeg mener stadig, Frank må træffe den endelige afgørelse, men vi kan godt tage en afstemning om navnet de næste 24 timer, så udsætter jeg bare den store afstemning et døgn.
Her er avstemningen, for de som skulle være interesserte.

Det ser i hvert fall ut til at Erling har vært inne og stemt.

Billede
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1845
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Erling Søby »

Så uanset udgivernes reelle intention med en udgivelse - fx mener jeg, at Carsten ved flere lejligheder har skrevet, at intentionen med Cobolts samlebind (herunder Luftens Ørne) er, at udgive serierne i ultimative udgaver - så skal de herfra påduttes en intention om, at ville feje op og få udgivet manglende materiale?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9435
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Antaeus »

Mesterius skrev: 14. dec 2022, 17:46
GoogaMooga skrev: 14. dec 2022, 17:31 Okay, jeg mener stadig, Frank må træffe den endelige afgørelse, men vi kan godt tage en afstemning om navnet de næste 24 timer, så udsætter jeg bare den store afstemning et døgn.
Her er avstemningen, for de som skulle være interesserte.

Det ser i hvert fall ut til at Erling har vært inne og stemt.

Billede
Det er da fejebakke eller genstart med de NYE kriterier, som vi har brugt en hel del indlæg til komme frem til (ikke samme kriterier).
Og at folk skal stemme efter "samme kriterier som sidst" eller "nye kriterier" giver vist KUN mening for de, som har fulgt meget godt med i denne tråd.
De fleste andre vil ikke ane hvad det handler om. Så kriterierne burde da lige sættes ind så man kan læse dem og så tage stilling.

Nå, men nu har jeg så stemt ud fra at det må være de nye kriterier.
Senest rettet af Antaeus 14. dec 2022, 18:03, rettet i alt 3 gange.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

Erling Søby skrev: 14. dec 2022, 17:53 Så uanset udgivernes reelle intention med en udgivelse - fx mener jeg, at Carsten ved flere lejligheder har skrevet, at intentionen med Cobolts samlebind (herunder Luftens Ørne) er, at udgive serierne i ultimative udgaver - så skal de herfra påduttes en intention om, at ville feje op og få udgivet manglende materiale?
Jeg har nok ikke selv tenkt på prisen som så direkte knyttet til utgivernes intensjoner (som jo kan være både mange og sammensatte). Utgangspunktet for Den gyldne fejebakke har vel hele tiden vært å fremheve utgivelser som på en eller annen måte fyller hull hos samlere. Uansett om disse utgivelser består av kun de spesifikke albumene som mangler på dansk, eller bokverk som også inkluderer de manglende albumene.
Besvar