Hvilke lommer/bags passer?

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Besvar
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 379
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Hvilke lommer/bags passer?

Indlæg af Jack J »

Det er år og dag siden, jeg sidst har købt lommer til blade, og jeg har fuldstændig svedt ud, hvilke der skal bruges.

Hvilke lommer passer til tykke danske blade som f.eks. Seriemagasinet (før nr. 300) og Agent X9 (jeg bruger også backing boards). Altså danske blade mellem 68-100 sider.

Jeg fik godt nok svar fra Faraos; Her lød det, at jeg skal bruge "European Silver". Men kan det nu også passe???

Inde på Faraos egen hjemmeside står nemlig, at "European Silver" passer til danske blade op til 32 sider. Men Agent X9 er tre gange så tykt!

Desværre synes jeg, at både Faraos og Fantasks lomme-info er ret mangelfuld. Hos Fantask gengiver man blot den amerikanske info - ingen hjælp hvad angår danske blade.

Og nu jeg alligevel er i gang: Hvilke lommer bruges til Fart og Tempo?

PFT (ikke at forveksle med pfft) :D
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 392
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Hvilke lommer/bags passer?

Indlæg af Mirko Woelck »

Det er blevet lidt kompliceret, Jack !

Danske (Silver Age) hæfter: Indtil februar'ish 2021 var der ikke den store tvivl.

Men så blev Silver Age plastlommer smallere og så skulle man eksperimentere med forskellige backer board-typer; det blev til delvise "Frankenstein"-løsninger, da nogle boards passede og andre ikke. Grundreglen blev, at Modern / Current også kom ind i billedet, hvis hæftet var for tykt eller for bredt. Og er det alt for bredt / tykt, så skal man gå en Age op på plastlommesiden.

Sikkert også pga. tilbagevendende leveranceproblemer fra USA, lavede FC deres første egne (US) Silver Age; men det løste ikke problemet ret meget indledningsvist.

Så nu har de (vist) lavet European Silver Age, som kan bestilles i dag. Og de bør passe denne gang ellers er det fjollet. I produktbeskrivelse står der, hvilke de bør passe til, men heri indgår ikke de to serier du henviser til direkte.

De fleste under 300 SM bør passe op til 68 sider - kun de hæfter fra nr. 13 til 68 som er lidt bredere, hvor det måske kan knibe. Der står godt nok 32 sider, men det gælder jo nærmest kun hæfter fra 60'erne og de tidlige 70'ere fra forlaget I.K. Der burde måske have stået 52 sider ? Der findes stort set ingen Basserne på 32 sider med eller uden omslag :lol:

Der er ikke andet for, at nogle køber de der FC European Silver Age plastlommer og rapporterer tilbage, hvad passer og hvad ikke passer.

Alternativet kan være at kigge til udlandet og afprøve forskellige mærker.
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 379
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Hvilke lommer/bags passer?

Indlæg af Jack J »

Mirko Woelck skrev: 29. jan 2023, 14:17 Det er blevet lidt kompliceret, Jack !
Tak for svar, Mirko! Og ja, det lyder mere kompliceret, end jeg lige forventede! :?

Hmm, jeg tænker, at det muligvis nok er en tanketorsk-fejl med de 32 sider. Måske skulle der rigtig nok have stået 52 eller endda 64 sider!
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Hvilke lommer/bags passer?

Indlæg af superboy »

Superman, Batman osv var på 32 sider.
Besvar