Sandsynligheden for et andet oplag af Blueberry samlebind 6

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar

Venter du på nyt oplag af bind 6

Ja, intégralen er smadret ellers
1
7%
Nej, jeg er godt tilfreds med mit bind 6
12
80%
Jeg vil hellere have første oplag med fejl
1
7%
Jeg kan slet ikke lide Blueberry
1
7%
 
Afgivne stemmer: 15

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Sandsynligheden for et andet oplag af Blueberry samlebind 6

Indlæg af GoogaMooga »

Her er den så, bogen jeg venter på i nyt oplag:

Billede

Jeg sætter min lid til, at Cobolt's intégrale sælger så godt, så vi når op på nye oplag op til og med bind 6. Jeg mener, Carsten har udtalt, at det er meningen, at serien skal sælge støt og roligt i mange år, lige som "Tintin" og "Linda og Valentin" har gjort. Men foreløbig er det altså kun bind 1, der er kommet i nyt oplag, så der er lang vej endnu! Jeg tør ikke købe noget bind i "Blueberry" samleværket, før bind 6 er trykt i 2. oplag.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Sandsynligheden for et andet oplag af Blueberry samlebind 6

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 23. mar 2023, 01:00foreløbig er det altså kun bind 1, der er kommet i nyt oplag
Nej, bind 2 er også allerede kommet i 2. oplag. Og bind 3 og 4 bliver genoptrykt samtidig med udgivelsen af bind 7 om et par måneder, der er kun et par dusin af 1. oplag af dem hver tilbage på lager. Bind 5 og 6 bliver helt sikkert også genoptrykt, om det så bliver i år eller næste år.

Men skal en uforfalsket samler ikke have alle tre udgaver af bind 6? Den første med den gentagne side og en manglende side, den anden udgave hvor fejlen mekanisk er repareret, og så det kommende 2. oplag hvor alt er korrekt?

Den første bliver vel den ultimativt sjældne med tiden. Jeg skal ikke kunne sige, præcis hvor mange eksemplarer der ikke blev indsamlet, da den blev tilbagekaldt, eller hvor mange der siden er makuleret efter returnering af samme årsag. Mit bud vil være, at måske 50 eksemplarer vil overleve for eftertiden.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Sandsynligheden for et andet oplag af Blueberry samlebind 6

Indlæg af GoogaMooga »

Det lyder godt! Jeg glæder mig til at få intégralen samlet og i hus igen!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Sandsynligheden for et andet oplag af Blueberry samlebind 6

Indlæg af Erling Søby »

Jeg har bindet med den indsatte side og er godt tilfreds med det. Uanset hvor meget jeg forsøger, så kan jeg ikke se det som “smadret”. Hvad angår et eksemplar med fejltryk, så har det ingen interesse.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Sandsynligheden for et andet oplag af Blueberry samlebind 6

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 23. mar 2023, 06:52 Jeg har bindet med den indsatte side og er godt tilfreds med det. Uanset hvor meget jeg forsøger, så kan jeg ikke se det som “smadret”. Hvad angår et eksemplar med fejltryk, så har det ingen interesse.
Utroligt, at du er villig til at æde den indsatte side bare for at spare 399,- kr. Det ville endda blive mindre netto, idet man må formode at fejlbindet også har en vis salgsværdi.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Sandsynligheden for et andet oplag af Blueberry samlebind 6

Indlæg af Erling Søby »

Nej, det har intet at gøre med at spare penge. Men det generer mig bare ikke, at der er indsat en ny side. Og hvis jeg venter, så vil det være et køb i 2. oplag, som er meget værre :(.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Sandsynligheden for et andet oplag af Blueberry samlebind 6

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 23. mar 2023, 14:36 Nej, det har intet at gøre med at spare penge. Men det generer mig bare ikke, at der er indsat en ny side. Og hvis jeg venter, så vil det være et køb i 2. oplag, som er meget værre :(.
Så er du jo lige så hysterisk som jeg, bare med oplag. :) For mig er standen altafgørende, mere end oplagstallet. Der er jo flere tilfælde, hvor et senere oplag er ønskværdigt, og kronologien er jo ofte helt væk i danske album-udgivelser.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Sandsynligheden for et andet oplag af Blueberry samlebind 6

Indlæg af Erling Søby »

Googamooga:
Så er du jo lige så hysterisk som jeg, bare med oplag. :) For mig er standen altafgørende, mere end oplagstallet. Der er jo flere tilfælde, hvor et senere oplag er ønskværdigt, og kronologien er jo ofte helt væk i danske album-udgivelser.
Ha! - Ja, det kan vel godt sige, at jeg er. :) Og det er selvfølgelig irrationelt, men det generer mig altså lidt, når der ikke står "1. oplag" i kolofonen. Dog ikke mere end jeg vel har en 15-20 albums i senere oplag. Det er dog bedre end ikke at have dem. Der er så også udgivelser, hvor jeg har både første og et senere oplag (fx Cobolts Tintin i Sovjetunionen (fundamentalistudgaven, 3. oplag, med ny og bedre tekstning end i 1. oplaget)).
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Sandsynligheden for et andet oplag af Blueberry samlebind 6

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg var nok lidt for hurtig med at sælge bind 1-5 i første oplag, men jeg var bange for at brænde inde med dem. Senere oplag vil ikke have så høj en værdi, men det er så også en serie, jeg aldrig kommer til at skille mig af med, hvis den når i mål. Hvilket alt tyder på. Så kan jeg jo være ligeglad med den monetære værdi og glæde mig over en fejlfri intégrale. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Sandsynligheden for et andet oplag af Blueberry samlebind 6

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 23. mar 2023, 23:26 Jeg var nok lidt for hurtig med at sælge bind 1-5 i første oplag, men jeg var bange for at brænde inde med dem. Senere oplag vil ikke have så høj en værdi
Nå, selv på Faraos tilbudspakke med De samlede eventyr 1-5, som uden tvivl indeholder 2. oplag af bind 1 og 2, er prisen dog nok så høj :-)
https://www.faraos.dk/comics/dkcomics/a ... lueberry15

Men hvad så: Når bind 6 kommer i 2. oplag, vil du anskaffe det - og så genanskaffe bind 1-5 i 2. oplag til den dobbelte pris af, hvad du solgte dem for i 1. oplag?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Sandsynligheden for et andet oplag af Blueberry samlebind 6

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 24. mar 2023, 01:46 Men hvad så: Når bind 6 kommer i 2. oplag, vil du anskaffe det - og så genanskaffe bind 1-5 i 2. oplag til den dobbelte pris af, hvad du solgte dem for i 1. oplag?
Ja, det er planen. Jeg taber på det, men jeg turde ikke andet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Sandsynligheden for et andet oplag af Blueberry samlebind 6

Indlæg af Asger Pedersen »

GoogaMooga skrev: 24. mar 2023, 02:08
Carsten Søndergaard skrev: 24. mar 2023, 01:46 Men hvad så: Når bind 6 kommer i 2. oplag, vil du anskaffe det - og så genanskaffe bind 1-5 i 2. oplag til den dobbelte pris af, hvad du solgte dem for i 1. oplag?
Ja, det er planen. Jeg taber på det, men jeg turde ikke andet.
Så slipper du osse for det bind med folden nedover siden 😎
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Sandsynligheden for et andet oplag af Blueberry samlebind 6

Indlæg af GoogaMooga »

Asger Pedersen skrev: 24. mar 2023, 16:01 Så slipper du osse for det bind med folden nedover siden 😎
Åh ja, den havde jeg glemt. Så har jeg gjort det helt rigtige. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Sandsynligheden for et andet oplag af Blueberry samlebind 6

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 24. mar 2023, 18:34
Asger Pedersen skrev: 24. mar 2023, 16:01 Så slipper du osse for det bind med folden nedover siden 😎
Åh ja, den havde jeg glemt. Så har jeg gjort det helt rigtige. :)
Medmindre der er TO folder i genoptrykket :mrgreen:
Besvar