Hvilket "guld" mangler du at læse?

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvilket "guld" mangler du at læse?

Indlæg af Antaeus »

Gimli skrev: 5. jun 2023, 10:51 Uha - det er en meget lang liste, som jeg vist har skrevet ind i forbindelse med top 10 lister pr. årtier. Men i den kommende tid (efter sommerferien) bliver det;
- Barefoot Gen (Især første album)
- the Tomb of Dracula
- Isens dæmon (Tardi)
- Ravnen (Corben - første historie af ham ever)
- Rejsen til Saturn
- Al Crane (Lauzier)
- En kontrakt med Gud
- Børnehjemmet

Jeg har meget mere fra 70'erne men hvor forventningerne ikke er så høje. The Tomb of Dracula er jeg lidt usikker på om er helt op i guld-status. Men det er fordi jeg generelt oplever historierne fra 70'erne i amerikanske tegneserier noget mangelfulde.
Du har meget god læsning til gode når du regner med at næsten alt ovenstående er guld.

Jeg har også Tomb of Dracula samt en lang række andre Marvel serier som jeg regner for store klassikere og derfor indkøbt.
Jeg regner ikke med at de når guld klassen, men jeg regner med at blive underholdt både historiemæssigt og tegnemæssigt og med lækre farver og 60-70er stemninger.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvilket "guld" mangler du at læse?

Indlæg af GoogaMooga »

Gimli skrev: 5. jun 2023, 10:51
- Ravnen (Corben - første historie af ham ever)
Hvor er den trykt henne? Er den på dansk eller engelsk?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hvilket "guld" mangler du at læse?

Indlæg af Gimli »

GoogaMooga skrev: 5. jun 2023, 17:54
Gimli skrev: 5. jun 2023, 10:51
- Ravnen (Corben - første historie af ham ever)
Hvor er den trykt henne? Er den på dansk eller engelsk?
Den er med i; De dørs sjæle - udgivet af E-voke. Der er tale om en antologi, hvor hovedparten af fortællingerne er af nyere dato, men enkelte historier er fra 70'erne, men hører med til Edgar Allan Poes fortællinger.
Senest rettet af Gimli 6. jun 2023, 00:25, rettet i alt 1 gang.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hvilket "guld" mangler du at læse?

Indlæg af Gimli »

Antaeus skrev: 5. jun 2023, 11:22
Gimli skrev: 5. jun 2023, 10:51 Uha - det er en meget lang liste, som jeg vist har skrevet ind i forbindelse med top 10 lister pr. årtier. Men i den kommende tid (efter sommerferien) bliver det;
- Barefoot Gen (Især første album)
- the Tomb of Dracula
- Isens dæmon (Tardi)
- Ravnen (Corben - første historie af ham ever)
- Rejsen til Saturn
- Al Crane (Lauzier)
- En kontrakt med Gud
- Børnehjemmet

Jeg har meget mere fra 70'erne men hvor forventningerne ikke er så høje. The Tomb of Dracula er jeg lidt usikker på om er helt op i guld-status. Men det er fordi jeg generelt oplever historierne fra 70'erne i amerikanske tegneserier noget mangelfulde.
Du har meget god læsning til gode når du regner med at næsten alt ovenstående er guld.

Jeg har også Tomb of Dracula samt en lang række andre Marvel serier som jeg regner for store klassikere og derfor indkøbt.
Jeg regner ikke med at de når guld klassen, men jeg regner med at blive underholdt både historiemæssigt og tegnemæssigt og med lækre farver og 60-70er stemninger.
Det kan sagtens vise sig at jeg bliver negativt overrasket - det sker tit. Men der er tale udgivelser, der af andre er blevet fremhævet, for deres kvalitet. Derfor har jeg nævnt dem som 'guld'. Nu får vi at se - og det sker lige så ofte, at jeg bliver positivt overrasket vedr. udgivelser, jeg ikke har lige så høje forventninger til.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hvilket "guld" mangler du at læse?

Indlæg af Gimli »

Gimli skrev: 6. jun 2023, 00:15
GoogaMooga skrev: 5. jun 2023, 17:54
Gimli skrev: 5. jun 2023, 10:51
- Ravnen (Corben - første historie af ham ever)
Hvor er den trykt henne? Er den på dansk eller engelsk?
Den er med i; De dørs sjæle - udgivet af E-voke. Der er tale om en antologi, hvor hovedparten af fortællingerne er af nyere dato, men enkelte historier er fra 70'erne, men hører med til Edgar Allan Poes fortællinger.
Hvor er jeg træt af stavekontrollen! Der er naturligvis tale om; De dødes sjæle.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Hvilket "guld" mangler du at læse?

Indlæg af D@niel »

GoogaMooga skrev: 4. jun 2023, 21:32Hov, jeg fik da vist ikke købt den Star Wars af Manning, stor fejl. Den er garanteret dyr nu. Jeg tør næsten ikke tjekke...
Det ser ud til, at de stadig har et eksemplar i Fantask.

Ellers findes de jo også i optrykt i Epic Collection serien men altså ombrudt (i hvert fald vol. 2) og åbenbart med farvelægning og udvidelse af nogle af panelerne fra dailies.
Legends_Epic_Collection_The_Newspaper_Strips.jpg




Jeg har selv alt for meget, jeg ikke har læst endnu, og jeg har store forventninger til Inside Moebius og Invincible, hvor jeg stadig mangler de yderligere 5-6 bøger, der findes i serien.
Vedhæftede filer
moebius-.jpg
invincible.jpg
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvilket "guld" mangler du at læse?

Indlæg af Antaeus »

D@niel skrev: 6. jun 2023, 22:40
GoogaMooga skrev: 4. jun 2023, 21:32Hov, jeg fik da vist ikke købt den Star Wars af Manning, stor fejl. Den er garanteret dyr nu. Jeg tør næsten ikke tjekke...
Det ser ud til, at de stadig har et eksemplar i Fantask.

Ellers findes de jo også i optrykt i Epic Collection serien men altså ombrudt (i hvert fald vol. 2) og åbenbart med farvelægning og udvidelse af nogle af panelerne fra dailies.
Legends_Epic_Collection_The_Newspaper_Strips.jpg





Jeg har selv alt for meget, jeg ikke har læst endnu, og jeg har store forventninger til Inside Moebius og Invincible, hvor jeg stadig mangler de yderligere 5-6 bøger, der findes i serien.
Mannings Star Wars i Fantask er et godt fund. Den er ikke nem at finde til billige penge ret mange steder. Typisk er de som haves tilbage ikke den amerikanske udgave, men tyske eller på andre sprog. Jeg er ret sikker på at Googa helst vil have avisudgaven frem for Epic Collection (forskellen kan ses i den video jeg postede lidt tidligere her i tråden). Jeg har i øvrigt begge med hensyn til Williamson og den ene af Mannings Epic Collections.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvilket "guld" mangler du at læse?

Indlæg af Antaeus »

"Invincible", er det noget nyere superhelte stof?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvilket "guld" mangler du at læse?

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 6. jun 2023, 23:36 "Invincible", er det noget nyere superhelte stof?
Ja.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
morlyk1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 555
Tilmeldt: 17. maj 2005, 11:21
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: Hvilket "guld" mangler du at læse?

Indlæg af morlyk1 »

Det er jo helt pinligt at skulle indrømme dette foran et forum af hardcore samlere, men jeg købte kun Star Wars bind 2 og 3, fordi jeg udelukkende er interesseret i Al Williamson og ikke Russ Manning. Uha...
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Hvilket "guld" mangler du at læse?

Indlæg af D@niel »

Antaeus skrev: 6. jun 2023, 23:34...Jeg er ret sikker på at Googa helst vil have avisudgaven frem for Epic Collection (forskellen kan ses i den video jeg postede lidt tidligere her i tråden)...
Præcis, det er også den video, jeg refererer til, når jeg skriver om farvelægning og udvidelse af nogle af panelerne fra dailies
star wars dailies.jpg
.
Antaeus skrev: 6. jun 2023, 23:36 "Invincible", er det noget nyere superhelte stof?
Det er Robert Kirkmans roste take på superheltegenren fra 2003-2018. Jeg anbefaler Supersnaks afsnit om Robert Kirkman, hvor de taler om Invincible i de første 10 minutter.
morlyk1 skrev: 7. jun 2023, 09:25 Det er jo helt pinligt at skulle indrømme dette foran et forum af hardcore samlere, men jeg købte kun Star Wars bind 2 og 3, fordi jeg udelukkende er interesseret i Al Williamson og ikke Russ Manning. Uha...
:mrgreen:
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvilket "guld" mangler du at læse?

Indlæg af Antaeus »

morlyk1 skrev: 7. jun 2023, 09:25 Det er jo helt pinligt at skulle indrømme dette foran et forum af hardcore samlere, men jeg købte kun Star Wars bind 2 og 3, fordi jeg udelukkende er interesseret i Al Williamson og ikke Russ Manning. Uha...
Uha, Russ Mannings udgave er lækker og med virkelig meget Star Wars følelse a la den gamle trilogi.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Hvilket "guld" mangler du at læse?

Indlæg af Laila J. Graf »

Antaeus skrev: 4. jun 2023, 21:52
Laila J. Graf skrev: 4. jun 2023, 21:31 Jeg har en bunke, der vitterligt er mindst en meter høj ved siden af min seng, med tegneserier jeg mangler at læse... jeg er ret sikker på, at der er meget guld imellem :D
Kom med tre bud på noget du tror vil være guld for dig.
Hmm, jamen noget så forskelligt som "Rovdyr", "Donalds craziest adventures" og "Bedste venner" kunne være tre gode bud på ting jeg forventer guldkvalitet af :)

Der ligger også noget manga i bunken, der er mine forventninger lidt lavere... ;)
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvilket "guld" mangler du at læse?

Indlæg af GoogaMooga »

Pyha, jeg ejer heldigvis den Manning Star Wars i hc. Det er ikke altid nemt at huske, når man har så meget ulæst. F.eks. kom jeg til at købe Luftens Ørne bind 1 to gange med måneders mellemrum!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar