I sommerferien var vi på ferie i Harzen og var blandt andet i byerne Goslar, Wernigerode og Quedlinburg, som fik mig til at tænke på Yoko Tsuno Tyskland samlebindet og især Vampyren fra Rothenburg. Så jeg fik genlæst samlebindet da jeg kom hjem og det er fremragende læsning og mindst lige så gode tegninger. Og ja især Vampyren fra Rothenburg udmærker sig. Jeg tænkte blandt andet på at gennemgå Roger Leloup med hensyn til hvor hans top periode var som tegner, lige som jeg har gennemgået så mange andre tegnere, som fx Franquin, Hergé og Giraud, i en tråd og heldigvis med bidrag fra andre herinde også. Men efter lidt bladning så kom jeg hurtig frem til at de bedste tegninger findes i Rothenburg albummet, selv om der også er andre album der udmærker sig.Gimli skrev: ↑30. sep 2024, 16:13 September måneds bedste læseoplevelse:
Vampyren fra Rothenburg.jpg
Et af mine ynglings Yoko Tsuno-album. Det er virkelig både en fantastisk historie og et velresearchet tegnearbejde, der er tale om. Kan virkelig anbefales. Ved sidste gennemlæsning, vant Tågernes fort (Bernard Prince), men den måtte vige for Yoko Tsuno denne gang. Jeg mangler stadig enkelte nye album fra 1977, men tvivler på, at de kan komme til at kæmpe om de 3 øverste pladser. Har fået læst; Djævelens finger (Red Kelly), Kæmpen fra Worm (Eric Hedspore) og Rejsen til Saturn (Deleuran), alle 3 gode album, men ikke nogen der virkelig fik foden inden for i kampen. Rejsen til Saturn var jeg lidt skuffet over - måske fordi forventningerne var for høje (Det sker ofte for mig - at første gennemlæsning af et album ikke kan indfri forventningens glæde).
September måned bedste tegneseriekøb:
Rødskæg - samlealbum.jpg
Jeg havde ikke planlagt at købe noget, men fandt lidt tilfældigt ud af, at det ikke var muligt at købe Rødskæg (samlealbum) nr. 1 alene. Så jeg slog til, og fik fat i alle 4 samlealbum fra Zoom. (Jeg har de 2 fra E-voke).
Rejsen til Saturn synes jeg rigtig godt om. Rejsen til Saturn læste jeg måske først for omkring 15 år siden, uden nogle som helst forventninger. Måske jeg først fik læst den sent fordi jeg har opfattet noget Deleuran som venstreorienteret indoktrinering. Men da jeg først læste den var jeg blæst væk, det var virkelig sjov og god underholdning og dejlige tegninger.
Rødskæg er jeg også med på, indtil nu op til samlebind nr. 6, jeg har endnu ikke vurderet om jeg skal fortsætte.