Jerome K Jerome Bloche

Diskussion og nyheder om Euroklassikere
Besvar
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Jerome K Jerome Bloche

Indlæg af superboy »

Jerome K Jerome Bloche er en av mine favoritter. Nå har Zoom kommet med bok nr 9, og heretter vil serien komme som enkeltalbum. Det vil ta for lang tid å vente på at det blir 3 nye album til en ny samleutgave. Jeg anbefaler serien til alle som liker tegneserier. Det kan ikke bli bedre enn dette.

Bildet er fra s 107 i bok nr 9.
Vedhæftede filer
jerome.jpg
jerome farger s107.jpg
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Re: Jerome K Jerome Bloche

Indlæg af Robin »

J.K.J.B er en dejlig serie. Skøn at læse. Spændende sine steder og fin, underfundig humor. Der er serier, jeg synes bedre om, men såd'n er det jo med smag og behag. Den er veltegnet og bestemt værd at læse og genlæse! En fin serie. Anbefales også herfra!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Jeg har i hvert fald de første fire samlebind og muligvis også et par stykker mere da jeg mener jeg købte et par mere da de var meget billigt på tilbud.
Jeg kom ikke så langt i det første bind, måske fordi jeg ikke lige var i stemningen til at læse og den har nok også startet lidt svagt siden jeg ikke læste videre. Men de bliver selvfølgelig læst en dag, når det lige er deres tur, dvs. humøret er til at lige den skal ned fra hylden.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Ricobe
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Ricobe »

Er det en serie der forandrer sig i stil igennem tiden? Tror jeg læste det første bind, men blev ikke helt fanget. Ved ikke om det skyldes at det første ikke er helt så god og serien bliver bedre med tiden. Kan sagtens have været at jeg ikke lige var i humør til det på det tidspunkt og det derfor gav et uheldigt indtryk, for umiddelbart virker det som en serie jeg godt ville kunne li.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af superboy »

Ricobe skrev: 14. nov 2024, 09:21 Er det en serie der forandrer sig i stil igennem tiden? Tror jeg læste det første bind, men blev ikke helt fanget. Ved ikke om det skyldes at det første ikke er helt så god og serien bliver bedre med tiden. Kan sagtens have været at jeg ikke lige var i humør til det på det tidspunkt og det derfor gav et uheldigt indtryk, for umiddelbart virker det som en serie jeg godt ville kunne li.
Stilen i serien utvikler seg etter hvert.
Ricobe
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Ricobe »

Og kan være jeg skal prøve et album senere i serien :)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Antaeus skrev: 13. nov 2024, 21:29 Jeg har i hvert fald de første fire samlebind og muligvis også et par stykker mere da jeg mener jeg købte et par mere da de var meget billigt på tilbud.
Jeg kom ikke så langt i det første bind, måske fordi jeg ikke lige var i stemningen til at læse og den har nok også startet lidt svagt siden jeg ikke læste videre. Men de bliver selvfølgelig læst en dag, når det lige er deres tur, dvs. humøret er til at lige den skal ned fra hylden.
Jeg mener også grunden til jeg ikke kom videre i min læsning var at hovedpersonen virkede som en tøffelhelt, der ikke virkede ret interessant.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af superboy »

Min datter var i Paris for en del år siden. Hun sendte meg da en selfie fra der hvor butikken til Burhan ligger. Burhan er kjøpmannen til Jerome. Selv om Burhan er en oppdiktet person så er omgivelsene i albumene hentet fra virkeligheten.
Vedhæftede filer
marie jerome s 45 x.jpg
marie paris jerome bloche.jpg
Milo

Indlæg af Milo »

Helt enig i at Jerome K er en fremragende serie, og for mig en af perlerne på det danske tegneserie marked i øjeblikket.
Samlebund nr 9 købte jeg da det udkom - ganske som de øvrige bind, har endnu ikke læst det da der ikke længere er så meget materiale at ta af, så albummet skal læses og nydes på det helt rigtige tidspunkt.
Og det er efter min mening en serie som netop skal læses og nydes langsomt ganske som tempoet i serien. Historierne er hyggelige og stregen absolut i top, og jeg kan sagtens forstå at serien for nogle kan virke for langsom og hverdagsagtig, men det mener jeg er seriens styrke.

Kan man ikke få nok af Jerome K er albummet her nederst netop udkommet på fransk, og indeholder skitser og originale sider. Selv har jeg endnu ikke købt det, men det er kun et spørgsmål om tid før det ender på hylden hos mig.
Vedhæftede filer
71Wo3ZHXmyL._SL1500_.jpg
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Milo skrev: 25. nov 2024, 10:50 Helt enig i at Jerome K er en fremragende serie, og for mig en af perlerne på det danske tegneserie marked i øjeblikket.
Samlebund nr 9 købte jeg da det udkom - ganske som de øvrige bind, har endnu ikke læst det da der ikke længere er så meget materiale at ta af, så albummet skal læses og nydes på det helt rigtige tidspunkt.
Og det er efter min mening en serie som netop skal læses og nydes langsomt ganske som tempoet i serien. Historierne er hyggelige og stregen absolut i top, og jeg kan sagtens forstå at serien for nogle kan virke for langsom og hverdagsagtig, men det mener jeg er seriens styrke.

Kan man ikke få nok af Jerome K er albummet her nederst netop udkommet på fransk, og indeholder skitser og originale sider. Selv har jeg endnu ikke købt det, men det er kun et spørgsmål om tid før det ender på hylden hos mig.
Hej Milo,

Og velkommen til :)
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

Milo:
Historierne er hyggelige og stregen absolut i top, og jeg kan sagtens forstå at serien for nogle kan virke for langsom og hverdagsagtig, men det mener jeg er seriens styrke.
Selvom det ikke er min favoritserie, så den absolut særdeles hyggelig og læsbar. Og meget fransk i anslaget, hvilket nok kan holde nogen væk. Men hvis man holder fx Simenons Maigret-bøger, så bør man absolut også læse Jerome K.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Milo

Indlæg af Milo »

Antaeus skrev: 26. nov 2024, 17:10
Milo skrev: 25. nov 2024, 10:50 Helt enig i at Jerome K er en fremragende serie, og for mig en af perlerne på det danske tegneserie marked i øjeblikket.

Hej Milo,

Og velkommen til :)
Jamen tak for det :D
Har fulgt med her i flere år, med mellemrum, og oprettede en profil for et par år siden. Men jeg er absolut ikke vild med brugen af PC, og jeg synes brugen her for mig har virket rodet, så jeg holdt mig i første omgang på afstand - det er endnu ikke lykkedes mig at vedlægge et foto på min profil.
Dog har lysten til at blande mig i lidt serie snak gjort at jeg har sneget mig ind fra sidelinjen.

Tænker at figuren i baggrunden her kunne ha din interesse ;)
Vedhæftede filer
462553506_1309745270156580_4001404551327921290_n.jpg
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Indlæg af Robin »

Det tiltaler mig egentlig, at JKJ er en "blød type", tør man sige antihelt? Eller som en af mine få tegneserielæsende bekendte formulerede det: "Han er lidt Peter Parker - agtig, bare uden at blive bidt af en radioaktiv edderkop."

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar