Arne Anka

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Besvar
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Arne Anka

Indlæg af hopla »

Jeg faldt via dette forum (tak) for nylig over seriersant.se, som mindede mig om at jeg altid har syntes om "Arne Anka", på dansk Arne And. Jeg har tidligere afskrevet af opstøve dette, da de danske udgivelser lader til at være ret svære at få fat på. Men de svenske lader til at være lidt mere tilgængelige.

Spørgsmålet er så bare hvilke man skal opstøve. Via svenske Tradera og Blocket kan man komme relativt nemt over de fleste "Arne Anka", delene 1-6 og senere, som dokumenteret her: https://en.wikipedia.org/wiki/Arne_Anka

Men så faldt jeg over dette inlæg fra en tidligere dage: viewtopic.php?f=36&t=23583&p=224262, hvor der noteres at Charlie Christensen selv udgiver album. Der sælger han bl.a. en ny samleudgave, "Jag, Arne, del 3", som dækker årene 2010-2013. Efter lidt søgen finder jeg at der også er en del 1 (1983-1995) og en del 2 (2003-2010). Nogen herinde der har viden om disse udgivelser? Og måske om hvad der skete i årene 1995-2003?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Arne Anka

Indlæg af Frank Madsen »

hopla skrev: 8. jan 2025, 15:31Nogen herinde der har viden om disse udgivelser? Og måske om hvad der skete i årene 1995-2003?
Seriewikin, den svenske pendant til Comicwiki, har svaret:

https://seriewikin.serieframjandet.se/i ... a#Bakgrund

"Serien publicerades först i TreNioNio som ville ha något "ösigt", senare kom den även att publiceras i bland annat Metallarbetaren och Galago mellan 1983 och 1995. Den rönte hög kultstatus innan den till slut lades ner 1995. I december 2004 dök Arne Anka upp igen i en annan av Christensens serier, "Konrad K", publicerad i decembernumret av Dagens Arbete. Efter detta gästspel blev Arne Anka återigen huvudpersonen i serien."
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af hopla »

Fantastisk. Så lyder de tre "Jag, Arne" til at være gode hvis man finder dem. Tak!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

hopla skrev: 8. jan 2025, 16:55Fantastisk. Så lyder de tre "Jag, Arne" til at være gode hvis man finder dem. Tak!
Det er de helt sikkert.

Charlie Christensen var gæst på Ystad Seriefestival i september, blev interviewet på scenen og signerede sine bøger bagefter.

Jeg har skrevet en reportage her - med fotos:

https://www.eudor.dk/ystad-seriefestival-2024/
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af hopla »

God reportage, tak for billeder. Der ville jeg gerne have været med, om ikke andet bare for lokationen.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

hopla skrev: 8. jan 2025, 18:14God reportage, tak for billeder. Der ville jeg gerne have været med, om ikke andet bare for lokationen.
Jeg oplevede faktisk at drikke øl på samme værtshus som Charlie Christensen (han satte sig ved nabobordet, mens vi var der) og stå bag ham i ølkøen. Så bliver det ikke mere Arne And-autentisk. :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af hopla »

Åh jeg havde gerne haft en værtshus konversation med manden der noterede at "tænkte før man taler er som at tørre sig i røven før man skider" 👌
Besvar