Upload foto!

Besvar
Milo
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Upload foto!

Indlæg af Milo »

Hej,

Og (hjælp!)

Jeg ér absolut ikke den store pc bruger, den skal gerne bare fungere til mine små daglige behov, så hvordan pokker lægger jeg et foto på min profil herinde?
Har forsøgt flere gange uden held, og alt jeg får at vide er oplysninger om krav til KiB, o.lign, og for mig har det samme gavn som en brochure på kinesisk.

Milo :)
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Re: Upload foto!

Indlæg af Snoopy »

Jeg skal forsøge med en vejledning:

Log ind på forummet og klik på dit profilnavn øverst til højre. Her skal du vælge "Brugerkontrolpanel".
Vælg så "Profilindstillinger" og "Avatar".
Ved "Avatartype:" kan du klikke på rullemenuen lige til højre for dette og vælge mellem dit eget billede, "Upload avatar", eller et forudindstillet billede, "Galleri-avatar".

Hvis du vil uploade dit eget billede, er der det krav at det skal være højst 81 x 81 pixels. En pixel er det mindste "punkt" på skærmen. Har du Windows kan du åbne dit billede med det medfølgende "Paint" program (højreklik på dit billede i Stifinder og vælg "Åbn med" Paint), så kan du se pixelstørrelsen nederst i vinduet. Her kan du også se hvor meget billedet fylder på harddisken. Det må højst være på 13 kB (kilobyte).

Når du har fundet et passende billede, skal du gå til "Upload fra din maskine:" og klikke på "Gennemse...". Så skal du finde billedet hvor det ligger på din computer, vælge det og klikke "Åbn".

Til sidst klikker du på knappen "Indsend" og billedet skulle gerne vises på din profil.
Senest rettet af Snoopy 12. jan 2025, 13:48, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Milo skrev: 12. jan 2025, 11:53Jeg ér absolut ikke den store pc bruger, den skal gerne bare fungere til mine små daglige behov, så hvordan pokker lægger jeg et foto på min profil herinde?
Du klikker på dit navn oppe til højre (til højre for linket "Private beskeder" i forummets menu) og vælger "Profil" i dropdown-boksen.
Når du ser din profil-side, vælger du linket "Rediger profil". Når redigeringssiden er indlæst, vælger du "Avatar" i menuen ude til venstre.
På Avatar-siden kan du uploade et billede af dig selv. Det skal være i formaterne GIF, JPG eller PNG og være 81 x 81 pixels og ikke fylde mere end 13 Kb. Upload ved at klikke på "Gennemse" for at finde filen på din computer. Når filen er valgt, klikker du på knappen "Indsend" — hopla! Det var det. :)
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Snoopy »

Oh. Frank og jeg var næsten samtidig med en vejledning!
Håber du kan bruge en af dem, Milo, og har du yderligere spørgsmål så sig frem :)
Milo
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Milo »

Frank Madsen skrev: 12. jan 2025, 13:48
Milo skrev: 12. jan 2025, 11:53Jeg ér absolut ikke den store pc bruger, den skal gerne bare fungere til mine små daglige behov, så hvordan pokker lægger jeg et foto på min profil herinde?
Du klikker på dit navn oppe til højre (til højre for linket "Private beskeder" i forummets menu) og vælger "Profil" i dropdown-boksen.
Når du ser din profil-side, vælger du linket "Rediger profil". Når redigeringssiden er indlæst, vælger du "Avatar" i menuen ude til venstre.
På Avatar-siden kan du uploade et billede af dig selv. Det skal være i formaterne GIF, JPG eller PNG og være 81 x 81 pixels og ikke fylde mere end 13 Kb. Upload ved at klikke på "Gennemse" for at finde filen på din computer. Når filen er valgt, klikker du på knappen "Indsend" — hopla! Det var det. :)
Tak for dit svar, og du beskriver det jeg har gjort, og derefter din opremsning af tekniske betegnelser, og netop dèr står jeg af. Men noget må jeg gøre forkert, for har prøvet fire forskellige fotos - to egne og to downloads.
Jeg forsøget igen, ellers fungerer det sikkert udmærket uden ;)
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af ovemunk »

De må kun være 81x81 pixels, har du husket det?
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Besvar